Springen naar inhoud

meer geld?

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 15 mei 2005 - 12:36

ik heb een stelling:

ER MOET MEER GELD NAAR DE RUIMTEVAART GAAN

zijn jullie het hier mee eens of juist niet? en waarom?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Demelza

Demelza

• >25 berichten
  • 87 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2005 - 12:43

Dat ben ik met je eens. Het is belangrijk dat wij meer over het zonnestelsel te weten komen. Vooral het in kaart brengen van eventuele objecten die op ramkoers met onze aarde liggen.

Verder vind ik het belangrijk dat we meer over Venus te weten komen. Dit omdat ik denk dat de aarde en Venus veel met elkaar gemeen hebben.

Het geld van ruimtemissies moet echter wel gaan naar onbemande missies. Bemande missies kosten veel meer geld en is natuurlijk niet zonder risico“s.

sen...

sen...

• >250 berichten
  • 367 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 15 mei 2005 - 16:39

[utopie]
Al het geld dat de wereld rond gaat voor bijvoorbeeld drugs, wapens en meer ellendige dingen zou moeten worden besteed aan wetenschappelijk onderzoek.
[/utopie]

Maar er zijn natuurlijk nog veel meer zaken waar een financiėle steun in de rug noodzakelijk en zeer belangrijk is. Denk maar aan de gezondheidszorg, onderwijs, natuur en milieu, enz. enz.

Ik denk dat er wel een goede balans moet worden bereikt wat betreft het bestedingspatroon...
Living on Earth can be expensive, but it does include a free trip around the sun.

Rogier

Rogier

• >5k berichten
  • 5679 berichten
  • VIP

Geplaatst op 15 mei 2005 - 18:09

ik heb een stelling:

ER MOET MEER GELD NAAR DE RUIMTEVAART GAAN

zijn jullie het hier mee eens of juist niet? en waarom?

Oneens, het realiseren van een welvaartsminimum voor mens en dier lijkt me van een hogere prioriteit.

Ruimtevaar is leuk en zeer nuttig, maar zolang er mensen dood gaan van de honger kun je je geld beter besteden aan eten dan aan een marslander.
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

sfx32

sfx32

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2005 - 03:49

mond valt even open van verbazing.......
Rogier??? heb je wel weet dat per 1$ dr in ruimtevaart / ruimteonderzoek gestopt word het 10$terugwinst komt???
dit door allerhande nieuwe dingen die ontdekt worden en die dan op hun beurt meerdere toepassingen krijgen gevolg is ook veeml meer werk etc.....
zonder diene ruimtevaart waren er bepaalde zelfsprekende dingen niet , ik denk daarbij alleen al aan een uurwerkje met quartskristallen en dergelijke , want er zijn meerdere dingen als alleen maar uurwerken , denk ook aan quartzthermometers etc.
en dan nog iets , als ze een basis op de maan zouden kunnen neerzetten dichtbij die ijsplaatsen aldaar,kunnen ze veel efficientere motoren daar maken en samenstellen , ook kernfusiemotoren , die te gevaarlijk zijn om vanop aarde afgeschoten te worden , daar als die zou ontploffen dan , de schade niet te overzien zou zijn.....
DR moet veel meer geld naar ruimtevaart gaan , alsook naar het onderzoek naar veel veiliger atoomkrachtcentrales.
Sterker nog , zou best bereid zijn per jaar 100€ meer belastingen te betalen , als het dan werd geinvesteerd alleen vooor ruimteonderzoek en kernenergie onderzoek.
en dat laatste dan voornamelijk voor onze nazaten , hopende dat door die inspanning van ons , hun toch een beetje aarde over zouden hebben die die naam nog waardig is ......
hoop wij in ons leven niet alles verknoeid zien worden.
mvg SFX

skywatcher

skywatcher

• >1k berichten
  • 1010 berichten
  • VIP

Geplaatst op 16 mei 2005 - 11:06

ik begrijp jou gedachtegang maar zoals eerder vermeldt kan dit niet ten kosten gaan van milieu en sociale zorg
dat zijn twee dingen waar volgens mij te lachwekkend mee wordt omgesprongen

sould3mon

sould3mon

• >25 berichten
  • 91 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 mei 2005 - 11:32

maar nu doen we al zoweinig aan die onderzoeken
en korten nu ook de zorg en school dus dat is geen argument
en behalve speelt ruimte onderzoek een goede rol bij school
bedoel de vraag is eigenlijk wil jij je nieuwe plasma sherm of nieuwe
16" op wacht zetten ( ie het algemeene kapitalisme) om het te betalen
iig veel mensen roepen dat wel maar er zijn ook deel "hypocrieten"
van zolang het maar neit in mijn buidel tast is het best denk dat je
hier niet ja of nee op kan zeggen of zomaar eens of oneens aangezien
zelfde met formule 1 ja er zit een aknt van belachelijk veel geld
maarja RnD voor de beste motor die halve ton per motor kost ( 2 per weekend ofzo ? ) dan wil je ook we iemand die beetje kan rijden tja en geld moet eenmaal binne stromen dus winnen om rnd terug te betalen daar profiteren we met gewoone auto's wel van aan de andere kant lijkt het ook wel of ze geen moeite doen om alternative brandstoffe te zoeken wie moet dat allemaal doen ,
beter aan ruimte dan aan andere kapatalistische zaken

sfx32

sfx32

• 0 - 25 berichten
  • 7 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2005 - 16:45

@ skywatcher
betreffende het milieu????
wat dacht je van zonnecellen die steeds beter en beter worden , zonnecellen net gekomen dank zij de ruimtevaart.....
helpt energie daarvan al niet , al was het maar een klein beetje , mee aan een 'schoner' milieu?
ruimtevaart is belangrijk , nu meer dan ooit als men wil komen tot het punt dat men de aarde steeds minder en minder wil gaan vervuilen en dr ook echt alternatieven moeten komen , denk ik echt wel dat ruimtevaart die alternatieven zal aanbieden.....

skywatcher

skywatcher

• >1k berichten
  • 1010 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 mei 2005 - 19:04

wat ik bedoelde is het volgende;
als ze de belastingen zouden optrekken om een bepaalde reden dan mag het van mij voor milieu zijn
ik wil de ruimtevaart niet afschrijven en zijn belang ook niet
maar ik vind zonnepanelen gewoon niet genoeg
rivieren moet terug zuiver worden en de lucht terug schoner

• Gast

Geplaatst op 17 mei 2005 - 20:09

maar om iets echt aan de natuur te doen, moet de mensheid een andere denk wijze aan nemen. Veel mensen gooien nog allemaal dingen weg die nog bruikbaar zijn. We werken al aan schonere auto's maar door de groei van de mensen wordt dat ruimsschoots gecompenseerd. Deze groei zal nog wel even door gaan dus daar is niet veel aan te doen. Dus pas als de mens kwa karakter verandert dan kan er goed aan de natuur worden gewerkt.
En door de ruimtevaart brengt ook veel goeie dingen voor de natuur, niet direct maar ja.

skywatcher

skywatcher

• >1k berichten
  • 1010 berichten
  • VIP

Geplaatst op 17 mei 2005 - 21:16

dat er veel bruikbare dingen worden weggesmeten kan ik van meespreken
ik werk in een kringloopcebtrum en daar komen veel goederen binnen die toch nog bruikbaar zijn
dus ja de gedachte van de mens zou inderdaad moeten veranderen

richel_richel

richel_richel

• >250 berichten
  • 266 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 05 juni 2005 - 22:15

stiekem zijn we allemaal materialisten/egoisten of we het nu toegeven of niet. Ik koop straks ook de nieuwe zelda titel voor mn gamecube. Ik had ook 59 euro aan de arme kindjes kunnen geven. en zo zijn we allemaal. Je kan ook op de fiets naar je werk. Maar toch ga je met de auto. omdat je niet nat wil worden. Of gewoon omdat je geen zin hebt om te fietsen. Mensen hebben leuke gedachten. Maar zodra ze er zelf op achteruit gaan, of zelfs, zodra ze er zelf niet meer op vooruitgaan, is het uitgesloten.
Vanaf hier is alles wat het lijkt.

skywatcher

skywatcher

• >1k berichten
  • 1010 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 juni 2005 - 05:20

ik denk niet dat het gaat om wat je doet met jou verdiensten
het gaat meer om de fonsen die bijvoorbeeld de NASA krijgt
ik ga wel met de fiets naar t werk ;)
en als het regent ben ik de enige die niet begint te rennen op straat
(zo heb ik al mensen echt zien rennen vanuit de voordeur naar de auto 2 meter verder ;) :shock: )

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures