Links en rechts 2

Moderator: Rhiannon

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Links en rechts 2

Hoe kan ik een mens die het onderscheid tussen links en rechts niet kan onthouden (ongeacht de oorzaak)

uitleggen waar links en rechts zitten?

Berichten: 7.068

Re: Links en rechts 2

thermo1945 schreef:Hoe kan ik een mens die het onderscheid tussen links en rechts niet kan onthouden (ongeacht de oorzaak)

uitleggen waar links en rechts zitten?
Leg je handen plat op tafel (palmen naar beneden) en maak een rechte hoek tussen je duim en wijsvinger aan elke hand. De hand waar je wijsvinger en duim de letter 'L' vormen, is je linker hand.

Berichten: 817

Re: Links en rechts 2

laat de persoon in kwestie dingen onthouden die hij altijd met zijn rechter/linker hand doet (de dominante)?

Pak een pen en schrijf een woord. Je pakt normaal automatisch je dominante hand.

Dit kan op alle momenten van de dag wel ergens gedaan worden. Doe iets zonder erbij na te denken, en diezelfde hand komt steeds weer terug.

Kijk naar het inschenken van iets in een glas. Als je rechtshandig bent ga je in de meeste gevallen het glas met je linkerhand vasthouden, en met je rechterhand de fles kantelen, omdat je daar meer controle mee hebt.
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Gebruikersavatar
Berichten: 662

Re: Links en rechts 2

Ik heb een slecht linkeroog en een pigmentloze vlek links op mijn buik. Zulke asymmetrieën zijn de beste manieren.

Eventueel kun je hem aanraden altijd de nagel van één vinger op een ander tijdstip te knippen.

Gebruikersavatar
Berichten: 151

Re: Links en rechts 2

Steek je handen recht voor je uit en concludeer:

links is waar je duim rechts zit

rechts is waar je duim links zit

:D
Schaken is een sport om de hersens te kraken en de dag door te komen.

Soms echter kraken de hersens niet en kan de dag beter snel voorbij gaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Links en rechts 2

Eventueel kun je hem aanraden altijd de nagel van één vinger op een ander tijdstip te knippen.
De vinger van welke hand, de linker of de rechter? "Hij" kan namelijk niet onthouden wat zijn linker- en wat zijn rechterhand is, dus dat schiet niet echt op :D
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 662

Re: Links en rechts 2

De vinger van welke hand, de linker of de rechter? "Hij" kan namelijk niet onthouden wat zijn linker- en wat zijn rechterhand is, dus dat schiet niet echt op :D
Mja, als hij de associatie "abnormale nagel-links" al niet kan onthouden dan helpt alleen nog een tatoeage van L en R.

Gebruikersavatar
Berichten: 89

Re: Links en rechts 2

ironeye schreef:Steek je handen recht voor je uit en concludeer:

links is waar je duim rechts zit

rechts is waar je duim links zit

:D
schiet je veel mee op... :D

Gebruikersavatar
Berichten: 66

Re: Links en rechts 2

links is waar je duim rechts zit

Berichten: 597

Re: Links en rechts 2

Je neemt een alcoholstift (gaat er moeilijk af) en je schrijft op zijn rechterhand het woordje "rechts" en op zijn linkerhand het woordje "links".

Onder het woordje rechts schrijf je de tekst : "alles wat zich aan deze kant van je gezichtsveld bevindt, bevindt zich aan de rechterkant -> die richting is dus "rechts" "

Idem voor de linkerhand.

Als hij het dan nog niet begrijpt is het hopeloos :D
Voorheen bekend onder de gebruikersnaam "Fabrice Macours".

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Links en rechts 2

links is waar je duim rechts zit
Deze leuke grap is al gemaakt, en wordt nota bene in het bericht boven je gequotet.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Links en rechts 2

*kijkt naar zijn handpalmen* Oh mijn God er is iets verschrikkelijk mis met mij!
Spoiler: [+]
Sorry

Gebruikersavatar
Berichten: 926

Re: Links en rechts 2

op de linkerhand een nederlands vlaggetje tatoueren en op de rechterhand een deens vlaggetje...
nothing will change without a rebel

Gebruikersavatar
Berichten: 56

Re: Links en rechts 2

De rechterhand is die hand waar de meeste mensen hun geld mee tellen. :D

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Links en rechts 2

Of nog een flauwe:

Je rechterhand is de hand waar de linkerhandregel NIET opgaat, en je linkerhand is de hand waar de rechterhandregel NIET opgaat.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Reageer