Feedback Maya-discussie

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.151

Feedback Maya-discussie

Ja, ongetwijfeld, maar wat heeft dat met de Maya's te maken? Gelieve weer ontopic verder te gaan, de wonderen van de moderne en toekomstige tijd kunnen ergens anders besproken worden.
Appareo decet nihil munditia?

Berichten: 329

Re: Feedback Maya-discussie

Ja, ongetwijfeld, maar wat heeft dat met de Maya's te maken?
De Maya's speelden basketbal met de hoofden van de verliezende spelers. Dat vinden we (terecht) weerzinwekkend. Maar tegelijk moeten we dergelijke verhalen in de context van de geschiedenis bekijken. Daarom maakte ik de vergelijking met het hoge aantal verkeersdoden op onze wegen: ook dat komt later wellicht in de geschiedenisboeken als weerzinwekkend. JohnnieLamb was het daarmee eens.

Zijn we daarmee offtopic en in de fout gegaan?

Gebruikersavatar
Berichten: 108

Re: Feedback Maya-discussie

Ik sluit mij aan bij prospector.

Gebruikersavatar
Berichten: 377

Re: Feedback Maya-discussie

Ja, ongetwijfeld, maar wat heeft dat met de Maya's te maken? Gelieve weer ontopic verder te gaan, de wonderen van de moderne en toekomstige tijd kunnen ergens anders besproken worden.


Ik denk dat het erg redelijk is om het heden, verleden en toekomst te betrekken om de beste voorstelling te krijgen van een historisch beeld, omdat alles naar cultuur gemeten moet worden, die tijdgebonden is. Trouwens is het bij geschiedkunde allemaal maar om 1 ding te doen: en dat is proberen in de toekomst te kijken, aangezien we dat niet kunnen, moeten we wel naar het verleden kijken. Ik weet niet of je nou een reactie plaatst omdat je niets te doen had, of dat je er echt heil in zag. Ik zou je aanraden ietsje soepeler te zijn voordat je gelijk oproept dat ontopic, en is dat niet de taak van poster van het betreffende topic?

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Feedback Maya-discussie

Mede, maar ook de taak van de moderators. Het onderwerp is:
Ik zat me af te vragen hoe het komt dat de Maya's technologisch niet op het zelfde niveau zaten als wij toentertijd (qua wapens enzovoorts) terwijl zij wetenschappelijk veel verder waren dan wij waren in die tijd.
Dat heeft niets te maken met het huidige verkeersbeeld, de zakenwereld en de milieuvervuiling.

Nu dus terug naar het technogolisch niveau van de Maya's dus aub. Daar is veel interessants over te vertellen. Verdere off topic berichten zullen worden verwijderd. Ben je het niet met deze beslissing eens, kun je een topic openen in het feedbackforum.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 329

Re: Feedback Maya-discussie

Dat heeft niets te maken met het huidige verkeersbeeld, de zakenwereld en de milieuvervuiling.
... of de scheepsbouw in Zwitserland.
Nu dus terug naar het technogolisch niveau van de Maya's dus aub. Daar is veel interessants over te vertellen. Verdere off topic berichten zullen worden verwijderd.
... okay, ik hoepel wel op. Van mij zul je voortaan alvast geen last meer hebben. Bedankt iedereen en beste groeten!

Berichten: 105

Re: Feedback Maya-discussie

@Ger,

Het was misschien niet allemaal even on topic, maar er mag toch wel eens een frivool uitstapje gemaakt worden. Zo lopen gesprekken nu eenmaal en men kan zoiets toch niet altijd enkel tot de cafesectie beperken.

Ik vond uw reractie dan ook wel erg zuur en hard en onverdiend t.a.v. Prospector.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Feedback Maya-discussie

Basbos schreef:@Ger,

Het was misschien niet allemaal even on topic, maar er mag toch wel eens een frivool uitstapje gemaakt worden. Zo lopen gesprekken nu eenmaal en men kan zoiets toch niet altijd enkel tot de cafesectie beperken.

Ik vond uw reractie dan ook wel erg zuur en hard en onverdiend t.a.v. Prospector.
Nu nalezend kan ik me voorstellen dat het nogal bot overkomt. Indien zo, mijn excuses, zo was het niet bedoeld. Af en toe (zoals bij het typen van de eerdere post) plaats ik snel en kort een bericht, waarbij ik me beperk tot de essentie van het verhaal zonder teveel omhaal. Bij een intonatieloos medium als deze komt dat dan soms verkeerd over. Ik hoop dat ik met dit berichtje de kou uit de lucht kan nemen.

Dat gezegd hebbende: de strekking van mijn bericht is wel wat ik eerder al zei. Het topic gaat nu eenmaal over het technologisch en wetenschappelijk niveau van de Maya's. Een typische geschiedkundige discussie, met veel potentie als je het mij vraagt. Zoals ik in mijn eerdere bericht al zei: er valt heel veel over te zeggen. Het topic ging echter al snel richting dat zij geen lieverdjes waren met als uitstapje dat wij dat ook niet zijn. 1 uitstapje is geen probleem. Maar er op door blijven gaan, koppelen aan de kredietcrisis milieuvervuiling etc. was het risico groot dat er van het topic met potentie weinig overbleef. Lala plaatste dan ook terecht de opmerking dat voornoemde niets meer met de Maya's te maken had. Vervolgens werd dáár weer overheen gevallen en bleef er van het topic helemaal niets meer over; na 12 on topic berichten stonden er feitelijk alweer 8 off topic berichten. Daarom vond ik het nodig iets stelliger te zijn: terug on topic, en off topic berichten worden weggehaald.

Dat had ik beter iets genuanceerder kunnen stellen. Beter was geweest te melden dat ze gemodereerd zouden worden, wat ook een slotje of een afsplitsing kan inhouden. Het had bijvoorbeeld ook naar politicologie of ethiek afgesplitst kunnen worden als er een inhoudelijke discussie was ontstaan over de omgangsvormen in de huidige maatschappij. Feit is echter wel dat de discussie op die manier niet door had kunnen gaan.

Verder is het natuurlijk altijd zo dat er ruimte is voor feedback. Dit had ik dit maal niet vermeld, maar als je het niet eens bent met een beslissing kun je altijd in het feedbackforum vragen om een toelichting en een motivatie geven waarom je het er niet mee eens bent. Daar is het feedbackforum speciaal voor aangemaakt. Bij deze dus mijn toelichting, en de ruimte om een andere mening te geven en die te motiveren.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 329

Re: Feedback Maya-discussie

Beste Ger,

Ik begrijp je volkomen en wat mij betreft hoefde je je helemaal niet te verantwoorden, maar toch bedankt voor je toelichting.

Na 2 jaar en 327 bijdragen is me duidelijk geworden dat ik op dit forum weinig of geen meerwaarde heb kunnen aanvoeren. Dat frustreert me. Bovendien verzanden vele interessante discussies vaak in een kluwen van meningen, ruzies, scheldpartijen, afsplitsingen, verantwoordingen, verwijzingen en slotjes. En dat frustreert me nog meer. Dom van mij, want in het dagelijks leven is het niet anders.

Niettemin: alle respect voor de harde kern van posters en moderators. Ik wens iedereen nog vele aangename en interessante discussies. En bedankt dat ik even mocht meedoen.

Ik hoop dat ik op een gezonde manier kan afkicken :D

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Feedback Maya-discussie

Ik hoop dat ik op een gezonde manier kan afkicken :D
Velen hebben het voor je geprobeerd, een deel van hen heeft gelukkig voor ons gefaald. Tot binnenkort dan maar weer? :D

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Feedback Maya-discussie

Velen hebben het voor je geprobeerd, een deel van hen heeft gelukkig voor ons gefaald. Tot binnenkort dan maar weer? :D
Mod met een hart, zoekend, ziend, voorzichtig, lief en op zijn sokken
Eric

Berichten: 329

Re: Feedback Maya-discussie

@ ypsilon: tnx

@ E: heel juist!

Reageer