Differentiatie vergelijking rcl circuit

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Berichten: 3

Differentiatie vergelijking rcl circuit

Goedendag,

Er is mij gevraagd om voor het volgende circuit een differentiaal vergelijking op te stellen.

Hiervoor wordt gevraagd om een vergelijking op te maken waarmee U1 met elke willekeurige waarde kan worden berekend.

Tot mijn verbazing zijn er niet veel wiskunde leraren die dit mij kunnen uitleggen...

Ik hoop dat jullie mij met deze opgave kunnen helpen, mij kennis hierover is beperkt, ik zou het dus op prijs stellen als de uitleg duidelijk is.

Alvast bedankt !!

Groeten,

Remko

Afbeelding

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Differentiatie vergelijking rcl circuit

een differentiatie vergelijking op te stellen.
Bedoel je een differentiaalvergelijking?
Tot mijn verbazing zijn er niet veel wiskundeleraren die dit mij kunnen uitleggen...
Dat verbaast mij niet zoveel, aangezien dit een nogal toegepaste vraag is. Circuits komen in de wiskunde niet voor.

Dat is ook de reden dat ik het ga verplaatsen naar Elektrotechniek (als je een betere suggestie hebt moet je dat maar even laten weten, bij voorkeur per PB).
Ik hoop dat jullie mij met deze opgave kunnen helpen, mij kennis hierover is beperkt, ik zou het dus op prijs stellen als de uitleg duidelijk is.
Ik kan me erg weinig voorstellen bij je 'tekening' van het circuit. Is het misschien mogelijk om een schets te maken en die in te scannen?
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 3

Re: Differentiatie vergelijking rcl circuit

Phys schreef:Bedoel je een differentiaalvergelijking?

Dat verbaast mij niet zoveel, aangezien dit een nogal toegepaste vraag is. Circuits komen in de wiskunde niet voor.

Dat is ook de reden dat ik het ga verplaatsen naar Elektrotechniek (als je een betere suggestie hebt moet je dat maar even laten weten, bij voorkeur per PB).

Ik kan me erg weinig voorstellen bij je 'tekening' van het circuit. Is het misschien mogelijk om een schets te maken en die in te scannen?
Sorry mijn excuses :D , ik bedoel een differentiaal vergelijking.

Het forum heeft mijn ASCII tekening door de war geschopt, er staat nu een ingescand schema bij.

Wat bedoelt u met PB (ben net nieuw vandaar)

Bedant voor de snelle reactie !

groetjes

Berichten: 4.246

Re: Differentiatie vergelijking rcl circuit

Ik neem aan dat je wel delen van de Diff. vgl. kan opstellen, laat 's zien wat je tot nu toe hebt.
Quitters never win and winners never quit.

Berichten: 3

Re: Differentiatie vergelijking rcl circuit

Ik neem aan dat je wel delen van de Diff. vgl. kan opstellen, laat 's zien wat je tot nu toe hebt.
Zover was ik tot nu toe gekomen, ik betwijfel sterk of ik in de goede richting bezig ben...

Grtz
Bijlagen
naamloos.GIF
naamloos.GIF (9.63 KiB) 423 keer bekeken

Reageer