Youtube op wsf

Reageer
Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Youtube op wsf

Het is sinds kort mogelijk om filmpjes van YouTube in je post op te nemen!


Dit werkt als volgt:
  1. Achterhaal de unieke code van het filmpje dat je wil tonen

    Dat zijn de karakters achter "v=" in de URL van het filmpje op YouTube.
  2. zet deze karakters tussen [youtube] en [/youtube]

    Bijvoorbeeld: [youtube]Kf3T4ZHnuvc[/youtube]
Het resultaat:

<object width="425" height="350"></param></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>


We verwachten hierbij wel van gebruikers dat de filmpjes die geplaatst worden aan zullen sluiten bij de aard van dit Wetenschapsforum. We verwachten dus interessante filmpjes, het plaatsen van grappige filmpjes is niet de bedoeling. Vooralsnog denken/hopen we dat het niet nodig is om op dit gebied aanvullende regels te formuleren, al zou dat bij misbruik in de toekomst wel kunnen gebeuren.


Hopelijk maakt deze functionaliteit het mogelijk om wetenschappelijke onderwerpen nog beter te bespreken.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: Youtube op wsf

Wat nu als ik een film van google video wil posten?


p.s. Is het een idee om een subforum alleen voor video's te maken? Daarin zouden we documentaires kunnen plaatsen of wetenswaardigheden.
Mankind censure injustice fearing that they may be the victims of it, and not because they shrink from committing it.

~Plato, The Republic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Youtube op wsf

Wat nu als ik een film van google video wil posten?
Dat gaat niet. Er zijn >tig videosites, we hebben voor de meest populaire gekozen. Mocht er echt veel behoefte zijn aan google video is dat ook wel toe te voegen hoor, maar vooralsnog houden we het even bij Youtube. Zo heel veel video's worden er überhaupt nog niet gepost.
p.s. Is het een idee om een subforum alleen voor video's te maken? Daarin zouden we documentaires kunnen plaatsen of wetenswaardigheden.
Eerlijk gezegd zie ik daar de meerwaarde niet zo van in. Die documentaires en wetenswaardigheden gaan vast over een onderwerp waar al en (sub)forum over bestaat, en dan kan dat beter als onderwerp in dat forum geplaatst worden. Dan houd je alle informatie over een onderwerp bij elkaar.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: Youtube op wsf

Dat gaat niet. Er zijn >tig videosites, we hebben voor de meest populaire gekozen. Mocht er echt veel behoefte zijn aan google video is dat ook wel toe te voegen hoor, maar vooralsnog houden we het even bij Youtube. Zo heel veel video's worden er überhaupt nog niet gepost.
Kan ik inkomen. Het onderscheid is dat op google video aaneengesloten films van bijvoorbeeld 1,5 of 2 uur te vinden zijn en op youtube een bepaalde upload limiet geldt waardoor er dan meerdere video's van 10 minuten gepost worden. Om dat dan weer hier te plaatsen vind ik dan weer jammer. Vaak zijn het ook wel dezelfde films btw.

Eerlijk gezegd zie ik daar de meerwaarde niet zo van in. Die documentaires en wetenswaardigheden gaan vast over een onderwerp waar al en (sub)forum over bestaat, en dan kan dat beter als onderwerp in dat forum geplaatst worden. Dan houd je alle informatie over een onderwerp bij elkaar.
Daar kan ik ook inkomen. Het voorbeeld wat ik in gedachten heb zou overigen toevalligerwijs niet passen, maar dat is denk ik inderdaad een uitzondering. Mijn insteek met het groeperen van films is dat als iemand een leuke docu wil zien die persoon dan gewoon kan kiezen uit een keur van wat de medeposters hebben willen delen. Op die manier kan je jezelf trakteren op al voorgeselecteerd beeldmateriaal. Dit omdat het (denk ik) niet altijd zo zal zijn dat je tijd hebt om docu's te kijken wanneeer je er tegenaan loppt, noch altijd docu's kunt vinden wanneer je er zin hebt.


Zijn deze ideeën ter overweging te nemen?
Mankind censure injustice fearing that they may be the victims of it, and not because they shrink from committing it.

~Plato, The Republic

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Youtube op wsf

Mijn insteek met het groeperen van films is dat als iemand een leuke docu wil zien die persoon dan gewoon kan kiezen uit een keur van wat de medeposters hebben willen delen. Op die manier kan je jezelf trakteren op al voorgeselecteerd beeldmateriaal. Dit omdat het (denk ik) niet altijd zo zal zijn dat je tijd hebt om docu's te kijken wanneeer je er tegenaan loppt, noch altijd docu's kunt vinden wanneer je er zin hebt.
Tja, wat je in dat geval nog zou kunnen doen is, bijvoorbeeld in het WSF Café, een topic starten waarin je zulke filmpjes post. Dat lijkt me geen probleem.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: Youtube op wsf

Tja, wat je in dat geval nog zou kunnen doen is, bijvoorbeeld in het WSF Café, een topic starten waarin je zulke filmpjes post. Dat lijkt me geen probleem.
Was ook mijn idee. Bovenstaande ideeën leken me leuk. Ik hoop dat jullie het ter overweging nemen.
Mankind censure injustice fearing that they may be the victims of it, and not because they shrink from committing it.

~Plato, The Republic

Reageer