Tijdlijnen

Moderator: Rhiannon

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 25

Tijdlijnen

Hallo iedereen

Ik vroeg me af of jullie me naar wetenschappelijk correcte tijdlijnen konden linken.

Ik ben opzoek naar onder andere geologische, archeologische, paleontologische, kunstwetenschappelijke tijdlijnen.

Alvast bedankt

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Tijdlijnen

Bedoel je zoiets als geologische tijdvakken? Wiki? Is dit huiswerk? Waar heb je het precies voor nodig?
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 25

Re: Tijdlijnen

Bedoel je zoiets als geologische tijdvakken? Wiki? Is dit huiswerk? Waar heb je het precies voor nodig?


Hoi, neen dit is niet echt huiswerk ik ben een student Kunstwetenschappen maar wil mijn kennis op andere wetenschappelijk geschiedkundige vlakken wat verder uitdiepen. En ik had het woord tijdvakken inderdaad ook kunnen gebruiken :D . (Ikzelf ben totaal niet vertrouwd met 'Wiki's')

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Tijdlijnen

Bij Wikipedia kun je bij geschiedenis-artikelen vaak een tijdlijn zien. Bekijk bijvoorbeeld eens [wiki=nl]geschiedenis van Japan[/wiki] of [wiki=nl]geschiedenis van Nederland[/wiki], daar zie je links de de tijdlijn (uitklapbaar).
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Tijdlijnen

Verder deelt de geologie de wereld geschiedenis in in tijdvakken, dat is dan ook de term waarop je kan zoeken. Hier is de pagina ervoor van de wikipedia. Ik raad je aan om jezelf toch bekend te maken met wiki's, want zeker voor beginnende oppervlakkige kennis voor een onderwerp is het altijd een fijne plek om te beginnen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Berichten: 25

Re: Tijdlijnen

Bedankt voor jullie reacties, ik heb reeds een aantal interessante zaken gevonden :D

Reageer