Springen naar inhoud

Probleempje hydrauliek

• Log in om te kunnen reageren

Cardin94

Cardin94

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 december 2008 - 17:49

Ik heb een probleem met een hydraulisch systeem.

Het is een frame wat lijkt op een vrachtwagen frame waar een afval container op moet komen.

Hoe werkt het:
Het frame kan omhoog tot verticaal en omlaag tot horizontaal.
Het frame is voorzien van 2 hydraulische telescoopcilinders.

Het probleem is dat het systeem bij het omhoogkomen naar verticaal op het laatste stukje meer valt dan gecontroleerd eindigd dit is ook het geval bij het inklappen als het systeem inklapt valt deze eerst een stukje.

naar mijn idee komt dit doordat de cilinder geen buffer heeft om het frame het laatste stuk op te vangen door het gewicht van het frame valt deze gewoon verder. Hoe kan dit voorkomen worden. Het plaatsen van smoorventielen werkt ook niet afdoende.

Om nu te voorkomen dat wij een heel nieuw frame moeten bouwen zou ik graag willwn weten of iemand hier een tip heeft.

De volgende opties heb ik overwogen.
1: de cilinders andersom plaatsen waardoor de "onderkant" boven komt en het oppervlak iets groter zal worden, hierdoor voorkom ik mischien het doorschieten een beetje.
2: andere cilinders plaatsen, maar welk type zou dan het beste zijn?
3: 1 cilinder omdraaien en de andere zo laten zodat het systeem beide kanten op hetzelfde zal werken.
4: plaatsen van 1 gasdemper tussen de cilinders in. Om het laatste stuk op te vangen.

Heeft iemand een idee wat een oplossing zou kunnen zijn?

Is de vraag onduidelijk, dan leg ik het graag nog eens uit.

Bijgevoegde miniaturen

• frame.JPG

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 10 december 2008 - 19:39

Verplaatst naar Praktische en overige technische wetenschappen aangezien het niet bijster veel met sterkteleer te maken heeft.
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Cardin94

Cardin94

• 0 - 25 berichten
  • 24 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 10 december 2008 - 20:49

Excuus ik dacht dat ik het op de goede plek geplaatst had, niet goed gekeken dus :D

oktagon

oktagon

• >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 11 december 2008 - 19:57

Als tussenhulp een schaarsysteem,dat wordt aangedrukt door de 1 of 2 gelijklopende drukcilinders;zomaar uit de lucht gegrepen! :D

DiverAlpha

DiverAlpha

• >25 berichten
  • 34 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 december 2008 - 23:07

De vraagstelling is voor mij wel duidelijk.

Ik heb tijdens mijn opleiding hydrauliek, pneumatiek wel te maken gehad met cilinders met ingebouwde buffer. Is dat misschien een idee?

Groet Diver

JohnD

JohnD

• 0 - 25 berichten
  • 1 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 03 januari 2009 - 22:34

Hallo

Het probleem word waarschijnlijk veroorzaakt door de ongunstige hoel waar de cilinder geplaats is .

Een telescoop cilinder met eindemping is een kostbare zaak ( weet zelfs niet of ze bestaan).

Heb je resultaat met de smoring ?? Je zou een smoring kunnen plaatsen die je pas in laat komen op begin en einde van de slag , dmv een 2/2 klep , zodat alleen het laatste stukje van de slag gedempt word .

mvg JohnD

GJ_

GJ_

• >250 berichten
  • 802 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 04 januari 2009 - 16:34

Losse dempertjes plaatsen lijkt mij het gemakkelijkste en goedkoopste.
Programmers don't byte, they nibble a bit

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures