boiler

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer

boiler

Kan er iemand mij vertellen hoe een boiler werkt?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: boiler

Wat is het voor boiler, je hebt zonneboilers, gasgestookte, elektrische.

Re: boiler

elektrische...

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: boiler

Ik moet zeggen dat ik geen expert ben in boilers, maar het lijkt me gewoon een goed geïsoleerd vat, waar met een warmteapparaat water warm wordt gemaakt. Dat warmteapparaat kan een soort weerstand zijn.

Greenpeace waarschuwd echter voor het gebruik van de electrische boiler:
Elektrische boiler mijden!

 

Een wijdverbreid misverstand is dat elektrische warmwatertoestellen een hoog rendement hebben van 90-95%. Uit metingen blijkt echter dat het rendement van de grote elektrische warmwaterboiler gemiddeld tussen 55% tot 75% ligt. Aangezien 2/3 van de energie onderweg verloren gaat - bij de productie van elektriciteit - betekent dit dat het totale energierendement van een elektrische warmwaterboiler slechts 18 % tot 25 % bedraagt. Anders gezegd: minstens ¾ van alle energie nodig om warm water te maken, gaat verloren als je een elektrisch warmwatertoestel gebruikt. Daarom kost een elektrische boiler je veel geld, ook al kost het toestel weinig bij aankoop.

Re: boiler

Er bestaan geen electrische toestellen die warmte produceren met een goed rendement.Gebruik het zelfde vermogen om arbeid te verrichten en

dan pas krijg je waar voor je geld.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: boiler

roger schreef:Er bestaan geen electrische toestellen die warmte produceren met een goed rendement.Gebruik het zelfde vermogen om arbeid te verrichten en

dan pas krijg je waar voor je geld.
Wat lekker zwart-wit

Ooit van een magnetron gehoort? ]

Verhitten door inductie?

Re: boiler

Wat is het rendement van een magnetron ?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: boiler

Ik heb even met google gezocht, en ik kwam op 50%:

http://www.intermediair.nl/Weekblad/kvragen/heet.htm

Re: boiler

50 Percent kun je moeilijk een goed rendement noemen.Het verbaast me nog dat het zoveel is.Het rendement van electrische motoren ligt veel hoger. Het kan bij grote motoren gaan tot heel wat boven de 80%.

Ja soms is wit,wit en zwart,zwart.Vrouwen zijn nooit half zwanger.

Reageer