Zoogdier gezocht.

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer
Berichten: 22

Zoogdier gezocht.

hoi,

Ik doe mee aan een wedstrijd om een nieuwe laptop te kunnen winnen en hiervoor moet ik 10 vragen correct beantwoorden. Van de 10 vragen heb ik er al 9 correct beantwoord, maar de laatste vraag lukt me maar niet.

Welk zoogdier wordt al gauw 90 jaar oud?

Als iemand me het juiste antwoord kan geven zou ik dit ten zeerste appreciëren.

(om google posts te vermijden: Ik ben al 2 uur aan het googelen en heb nog niks gevonden :D )

Berichten: 817

Re: Zoogdier gezocht.

Dat lijkt me een walvis
Volgens de laatste onderzoeken zou een tandwalvis 82 jaar oud kunnen worden en baleinwalvissen bijna 100 jaar.
(bron:Klik)

OK, de bron is niet hoogst wetenschappelijk, maar dit lijkt me wel te kunnen kloppen
"Beep...beep...beep...beep"

~Sputnik I

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Zoogdier gezocht.

(om google posts te vermijden: Ik ben al 2 uur aan het googelen en heb nog niks gevonden :D )
Dan wordt het hoog tijd voor een [handleiding] zoeken met :D

ik had hem binnen de minuut:

google mammals greatest age

4e hit.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 22

Re: Zoogdier gezocht.

en welk dier is het dan juist :D ?

Berichten: 8.614

Re: Zoogdier gezocht.

Hoe correct moet je antwoord zijn? Walvissen kunnen namelijk inderdaad erg oud worden, maar er bestaan een tachtigtal soorten walvissen.

Mijn antwoord is de Groenlandse walvis. Wijfjes van die soort zijn op 90-jarige leeftijd nog steeds vruchtbaar en er zijn individuen gevonden die ouder dan 150 jaar waren.

EDIT: Te laat.

Orka's (de vrouwtjes althans) hebben een levensverwachting van ongeveer 50 jaar. Baleinwalvissen worden veel ouder.

EDIT: Ik zie dat je het bericht reeds aangepast hebt.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 22

Re: Zoogdier gezocht.

Klintersaas schreef:Hoe correct moet je antwoord zijn? Walvissen kunnen namelijk inderdaad erg oud worden, maar er bestaan een tachtigtal soorten walvissen.

Mijn antwoord is de Groenlandse walvis. Wijfjes van die soort zijn op 90-jarige leeftijd nog steeds vruchtbaar en er zijn individuen gevonden die ouder dan 150 jaar waren.

EDIT: Te laat.
Het zit als volgt:

Naast elke vraag staat een cijfer. Dat cijfer staat voor de hoeveelste letter in de oplossing.

Alle letters van de tien vragen aan elkaar hangen vormt een code. Tik die code in op de laptop en de code is juist dan heb je de laptop gewonnen.

Edit: ik denk nog steeds dat orca of walvis correct zal zijn, maar ik kan niet kiezen

Berichten: 8.614

Re: Zoogdier gezocht.

Ga maar voor walvis.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Zoogdier gezocht.

en de code is juist dan heb je de laptop gewonnen.
áls je hem inderdaad wint dan is dit natuurlijk het eerste programma om te installeren:
foldingarrow.png
foldingarrow.png (16.79 KiB) 589 keer bekeken
:D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 22

Re: Zoogdier gezocht.

áls je hem inderdaad wint dan is dit natuurlijk het eerste programma om te installeren:
Dit zal ik zeker en vast doen.

EDIT:

Dit staat tussen de regels:

Als het antwoord een persoon is, geven we je aan of je de voornaam of de familienaam van de persoon moet vinden.

bij deze vraag twijfel ik dan:

Wie was de man achter de muppetshow ?(5)

Jim Henson

Is het dan de E of de O.

Berichten: 339

Re: Zoogdier gezocht.

Welk zoogdier wordt al gauw 90 jaar oud?
"Homo sapiens" lijkt me ook een valide antwoord

Berichten: 22

Re: Zoogdier gezocht.

Ik denk dat ze met "Gauw" bedoelen dat het zoogdier makkelijk de leeftijd van 90 jaar kan halen en ik denk dat dit voor de mens eerder 70 is dan 90.

Toch bedankt voor de moeite.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.270

Re: Zoogdier gezocht.

bartverkeyn schreef:Als het antwoord een persoon is, geven we je aan of je de voornaam of de familienaam van de persoon moet vinden.

bij deze vraag twijfel ik dan:

Wie was de man achter de muppetshow ?(5)

Jim Henson

Is het dan de E of de O.
Aangezien de voornaam geen 5 letters bevat......

Als ze je zeggen te vertellen wat je met doen en ze vertellen het dan lekker niet...... tja
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer