Springen naar inhoud

Boeken van De Duve in Nederlands?

• Log in om te kunnen reageren

StevenNr1

StevenNr1

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2005 - 10:49

Weet er iemand waar er boeken van Christian De Duve over evolutie te vinden zijn in het Nederlands?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Stephaan

Stephaan

• >250 berichten
  • 866 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2005 - 11:16

In the last few years, I have become increasingly interested in the origin and evolution of life. I have written three books, which have been translated in a number of languages: A Guided Tour of the Living Cell (New York: Scientific American Books, 1984); Blueprint for a Cell (Burlington, NC: Neil Patterson Publishers, 1991); and Vital Dust (New York: Basic Books, 1995). I plan to devote my remaining years to further probing what, if anything, our growing understanding of life and mind can tell us about the structure and meaning of the universe.

Dit komt uit een autobiography van De Duve die Google me aan de hand deed
Als je met deze info bij een grote boekhandel navraag doet kunnen die wel vertellen of er Nl vertalingen zijn. Sukses! :shock:

• Gast

Geplaatst op 05 juni 2005 - 10:55

Ik heb twee van zijn boeken in mijn bezit (of eigenlijk één, maar het zijn twee delen): De levende cel, rondreis in een microscopische wereld.
Ik heb ze jaren geleden gekocht, toen ik net op de middelbare school zat en heb ze toen gewoon bij de boekwinkel besteld, voor zover ik me herinner.
Misschien heb je wat aan de ISBN nummers (als je tenminste in deze boeken geinteresseerd bent):
Deel 1 ISBN 9070157594
Deel 2 ISBN 9070157608

Beiden hebben dus dezelfde titel: De levende cel, rondreis in een microscopische wereld. Het is een uitgave van Natuur & Techniek, en ze staan ook genoteerd onder deel 9 en deel 10 van De Wetenschappelijke Bibliotheek.

Gr.
Lynda

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures