[forensische wetenschappen] mensenlucht op kam

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 341

[forensische wetenschappen] mensenlucht op kam

Ik moet voor een opdracht weten hoelang het duurt voordat mensenlucht op een kam er ongeveer over doet om te vervliegen (hiermee bedoel dat een politiehond niet meer in staat is om de geur te herkennen). Ik heb al geprobeerd om met Google te zoeken naar een antwoord of een bijbehoorende formule die me zou kunnen helpen maar ik heb niets gevonden. Mijn vraag is dus of iemand hier het antwoord weet of me kan helpen om het op te lossen want ik heb echt geen idee hoe ik dit zou moeten aanpakken. Bij voorbaat dank.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: [forensische wetenschappen] mensenlucht op kam

Bedoel je zo'n kam?

Afbeelding

Ik denk niet dat daar formules voor bestaan. Hoe definieer je überhaupt "mensenlucht", hoeveel moet er nog 'aan de kam zitten' voor een hond het niet meer ruikt, wat is het verband tussen de wijze van gebruik van de kam en de geur (hoe langer je de kam gebruikt, en hoe meer de kam in contact met de mens komt, hoe beter het te ruiken zal zijn), etc...
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 8.614

Re: [forensische wetenschappen] mensenlucht op kam

Kun je iets meer informatie geven over het vak en het specifieke leerstofonderdeel die bij deze opdracht horen?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Berichten: 8.614

Re: [forensische wetenschappen] mensenlucht op kam

EDIT: Wellicht heb je iets aan deze link van de CIA over de detectie van menselijke lucht door honden.
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Gebruikersavatar
Berichten: 341

Re: [forensische wetenschappen] mensenlucht op kam

@Phys: Ja, zo'n kam bedoel ik.

@Klintersaas: Bij filosofie moeten we een rechtzaak naspelen en de dader van het misdrijf heeft een kam laten liggen, een politiehond heeft de geur van een verdachte aan de kam herkent. Als ik nu kan achterhalen hoelang die geur erop kan blijven zitten voordat ie vervliegt zou het me helpen om de 'rechtzaak' te winnen. De link die je hebt gegeven ziet er interessant uit, ik zal het eens doorlezen.

Berichten: 8.614

Re: [forensische wetenschappen] mensenlucht op kam

Op die manier. Dat maakt het wel wat moeilijker. Ik had gehoopt dat het om een opdracht voor biologie zou gaan, dan zouden we er tenminste zeker van zijn dat het antwoord te vinden is. Ik heb altijd al een passie gehad voor forensische wetenschappen, dus ik blijf zeker zoeken, maar de CIA-link is de relevantste (en betrouwbaarste) die ik totnogtoe heb gevonden. Als je zelf iets vindt, laat je het dan weten?
Geloof niet alles wat je leest.


Heb jij verstand van PHP? Word Technicus en help mee om Wetenschapsforum nog beter te maken!

Reageer