[Nederlands] Spreekbeurt gedicht

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer

[Nederlands] Spreekbeurt gedicht

Hoi,

ik moet morgen :?: een spreukbeurt houden over een gedicht maar ik heb ernog geen ;) en weet niet precies wat ik moet doen :shock: Dus daarom wil ik jullie vragen of je me kunt helpen met een gedicht vinden en daar de betekenis ervan en hoe ik de spreekbeurt kan houden

bvd, bd

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: [Nederlands] Spreekbeurt gedicht

en weet niet precies wat ik moet doen


Als jij al niet weet wat je moet doen, hoe moet ik je dan helpen?

Re: [Nederlands] Spreekbeurt gedicht

Daarmee bedoel ik de opbouw van het spreekbeurt :shock:

Re: [Nederlands] Spreekbeurt gedicht

Niemand die me kan helpen :shock:

Re: [Nederlands] Spreekbeurt gedicht

bd schreef:Hoi,

ik moet morgen   ;)  een spreukbeurt houden over een gedicht maar ik heb ernog geen   :?:  en weet niet precies wat ik moet doen   :?: Dus daarom wil ik jullie vragen of je me kunt helpen met een gedicht vinden en daar de betekenis ervan en hoe ik de spreekbeurt kan houden

bvd, bd
quote zegt: zo'n opdracht heb ik vorig jaar ook moeten doen:

kies een gedicht uit, vertel waarom je dat gedicht hebt gekozen, wat je aansprak en wat de betekenis is van het gedicht, wie het geschreven heeft, waar je het vandaan hebt(vermelding site/isbnnr.), titel van het gedicht.

;) :shock:

Re: [Nederlands] Spreekbeurt gedicht

Anonymous schreef:
bd schreef:Hoi,

ik moet morgen ;) een spreukbeurt houden over een gedicht maar ik heb ernog geen :?: en weet niet precies wat ik moet doen :?: Dus daarom wil ik jullie vragen of je me kunt helpen met een gedicht vinden en daar de betekenis ervan en hoe ik de spreekbeurt kan houden

bvd, bd
quote zegt: zo'n opdracht heb ik vorig jaar ook moeten doen:

kies een gedicht uit, vertel waarom je dat gedicht hebt gekozen, wat je aansprak en wat de betekenis is van het gedicht, wie het geschreven heeft, waar je het vandaan hebt(vermelding site/isbnnr.), titel van het gedicht.

;) :shock: een gedicht ben k vergeteneh:ik zou toch maar ff naar de bieb gaan. sommige gedichten zijn niet zo moeilijk te ontcijferen.

Re: [Nederlands] Spreekbeurt gedicht

als ik u een hint mag geven "dien avond en die rooze" van Guido Gezelle

Vind je veel informatie over

Is nog zeer veel discusie (G. Gezelle een relatie met van Oye voor wie dit gedicht geschreven is??) en is dus nog interresant om te doen (klasdiscussie??).

als indeling zou ik het volgende nemen:

Voorlezen

Interpretatie (waarover gaat het volgens jou?)

Stijlfiguren uit de tekst halen (metafoor, vergelijking, enclisses,...)

iets over de schrijver

En probeer er ook nog iets "creatief" in te stoppen leerkrachten nederlands zijn daar dol op (vb: filmfragment of muziekstuk over het onderwerp, toneelstuk maken over gedicht,...)

Re: [Nederlands] Spreekbeurt gedicht

Braamstruik

Vlinders en bijen wijlen bij de roze bloemen.

De groene en paarse bramen zijn alleengelaten.

Zijn zij zichzelf genoeg? Missen zij niet het diepe zoemen

waarmee de bijen tot de bloesems praten?

En ’t sprakeloze, wankle evenwicht

waarmee de vlinders op haar blind gezicht

zich even nederlaten?

M. Vasalis

Die had ik gekozen. Ik kwam als eerste aan de beurt. Had me helemaal voorbereid. Alle punten op een blaadje gezet, zegt die vent je mag geen blaadje pakken-__- dus heb ik het verkloot(niet dat ik normaal goed ben in spreekbeurten maar hier wist ik niet wat ik allemaal moest vertellen want dat stond op dat blaadje) Heb een 5 gekregen en dat is toch niet zo erg omdat ik een 4 gemiddeld hoef te staan voor dit trimester.

Ik wil iedereen bedanken voor hun hulp :shock:

Reageer