[natuurkunde/biologie] profielwerkstuk vetmeter

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[natuurkunde/biologie] profielwerkstuk vetmeter

Ik ben op het moment bezig met mijn profielwerkstuk. Mijn leraar had het idee om een of ander apparaat in elkaar te zetten waarmee ik dan het vetpercentage zou kunnen berekenen.

Nu ben ik er al achter dat huidplooimetingen e.d. niet te doen zijn voor iemand zoals ik. Maar door middel van elektrische weerstand (?) kun je het berekenen. Echter heb ik geen flauw idee hoe ik zoiets dan in elkaar zou kunnen zetten. Wat voor stroom/spanningsbron ik in elkaar zou moeten zetten.

Heeft iemand ideeën of tips voor mij?

Bvd,

Patrick de Haan

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [natuurkunde/biologie] profielwerkstuk vetmeter

Dag Patrick de Haan, welkom :D op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 14

Re: [natuurkunde/biologie] profielwerkstuk vetmeter

Je zou een multimeter kunnen gebruiken, die berekent in elk geval de weerstand van electronica onderdelen en volgens mij kan je ook lichaamsweerstand ermee berekenen. (ik heb alleen geen idee hoe naukeurig dat is)

Reageer