[microbiologie] fermentatie

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 5

[microbiologie] fermentatie

Leg het fermentatief vermogen van een micro-organisme uit. Dit lukt maar dan moet ik 'het andere' proces benoemen. Ik zou totaal niet weten welk ander proces ook nog mogelijk is. Iemand suggesties? Bedankt!

Gebruikersavatar
Berichten: 4.220

Re: [microbiologie] fermentatie

De 'normale' weg met hogere opbrengst misschien? Ik bedoel glycolyse, citroenzuurcyclus en oxidatieve fosforylering. Kanttekening hierbij is dat mitochondria alleen in eukaryoten gevonden worden dus dat zal niet opgaan voor bijvoorbeeld bacterien.

Ze zouden ook kunnen doelen op de twee verschillende eindproducten van fermentatie: melkzuur en ethanol.

Als je nog eens zo'n vraag post lijkt het me prettig als je er iets meer context bij plaatst. Bijvoorbeeld het niveau waarop je het antwoord verwacht (voorbeeld: 5 havo) en iets meer detail over de vraag die gesteld wordt.
Of course, the theory of relativity only works if you're going west.

-Calvin-

Berichten: 5

Re: [microbiologie] fermentatie

Eerste bachelor milieukunde. Maar het is zo een idioot bijvraagje in een verslag over de bepaling van IMVIC waarden; V-waarde acetylmethylcarbinol test. Er staat praktisch niets van uitleg bij daarom dat ik het zo verwarrend vind.

Er staat;

De enterobacteriaceae kunnen uit hun fermentatie (opdracht 4: wat betekent dit? Hoe noemt men het andere proces?) vermogen in 2 groepen worden ingedeeld

M-groep .....

AMC-groep.....enzenz

Misschien moet ik inderdaad de 'normale' weg uitleggen maar dat lijkt mij te simpel. Kan een micro-organisme nog iets anders doen dan fermentatie als hij zich in een slecht milieu bevindt? Aangezien dat dan toch vooral fermentatie doorgaat. Daar vind ik niet veel uitleg over.

Gebruikersavatar
Berichten: 27

Re: [microbiologie] fermentatie

De enterobacteriaceae kunnen uit hun fermentatie (opdracht 4: wat betekent dit? Hoe noemt men het andere proces?)


Ik denk toch dat ze willen dat je daar dan even respiratie noemt.. Vraagstelling is inderdaad een beetje dubieus maar ik zou niet weten welk ander energie winnend proces een micro-organisme verder nog kan uitvoeren.

Reageer