Springen naar inhoud

Natuurkunde wedstrijd

• Log in om te kunnen reageren

• Gast

Geplaatst op 17 mei 2005 - 21:03

Hallo,

ik doe samen met 3 andere meisjes mee aan een natuurkunde wedstrijd vrijdag.
We hebben het onderwerp kettingreactie, we moeten in 1 vierkante meter zoveel mogelijk kettingreacties opnemen. Wij zijn hard op zoek naar ideeen. we weten dat we een beetje laat zijn, maar alles is nog welkom.

als je nog wil kijken naar de wedstrijd:
www.wyp2005.nl

groetjes Juultje
[/url]

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

sanderp

sanderp

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 17 mei 2005 - 21:08

ik zou gewoon heel veel tom en jerry afleveringen kijken, nu ik er zelf over na zit te denken kom ik daar toch steeds op terug.

En misschien ken je het spel "muizeval?" (volgens mij was dat nog zonder tussen "n", klopt dat?), in ieder geval, daar was het de kunst om een muis te vagen dmv een kettingreactie, of iets dergelijks.

Ik weet niet waar je woont, maar in NEMO, in Amsterdam, aan het IJ, hebben ze ook een opstelling van een kettingreactie, die past helaas niet op 1m^2 :wink:

mvgr, Sander

K. Jansen

K. Jansen

• >250 berichten
  • 510 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 18 mei 2005 - 07:40

Dominostenen?

• Gast

Geplaatst op 18 mei 2005 - 17:24

heeej,
ten eerste veel succes.
Ik heb echt een super geweldig idee voor je 8)
Je moet een elektromagneet gebruiken waar je iets
aan hangt, dat moet je op een hefboom laten vallen,
waar een auto opstaat die gaat rijden als dat gewichtje
erop valt. En daarmee kan je weer iets doen. ;)
goed idee he :?: 8) :shock: succes!
Annefleur

• Gast

Geplaatst op 18 mei 2005 - 17:36

dankje,

en Annefleur, die elektromagneet die hadden we al, precies zoals jij beschreef :shock:

alvast bedankt
Groetjes Juultje

Kris Hauchecorne

Kris Hauchecorne

• >250 berichten
  • 294 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2005 - 13:25

En misschien ken je het spel "muizeval?" (volgens mij was dat nog zonder tussen "n", klopt dat?)

Muizenval is wel met tussen-n: woorden met slechts één veelvoud dat op -en is hebben altijd een tussen-n. Muizenval valt niet onder de uitzonderingsregels zoals daar zijn de zonneschijn- of de paardebloemregel.

Allemaal ongelofelijke flauwe kul natuurlijk, maar het is dat je het vroeg en ik het per ongeluk weet. Schrijf het voor mijn part zoals je het het mooiste vindt, dat is even rationeel als de spellingregels.

sanderp

sanderp

• >25 berichten
  • 96 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 19 mei 2005 - 15:17

En misschien ken je het spel "muizeval?" (volgens mij was dat nog zonder tussen "n", klopt dat?)

Muizenval is wel met tussen-n: woorden met slechts één veelvoud dat op -en is hebben altijd een tussen-n. Muizenval valt niet onder de uitzonderingsregels zoals daar zijn de zonneschijn- of de paardebloemregel.

Allemaal ongelofelijke flauwe kul natuurlijk, maar het is dat je het vroeg en ik het per ongeluk weet. Schrijf het voor mijn part zoals je het het mooiste vindt, dat is even rationeel als de spellingregels.

Ik zat meer te denken of het misschien nog van voor de invoering van de nieuwe spelling was, in 1995?

Is de regel van een dierennaam+bloem een paar weken terug niet uit het groene boekje gehaald? Daar staat me iets van bij.

mvgr, Sander

StrangeQuark

StrangeQuark

• >1k berichten
  • 4160 berichten
  • VIP

Geplaatst op 19 mei 2005 - 19:21

Mooi triggerpunt is een touwtje vastmaken aan de wijzers van een wekker, en zodra de tijd verstrijkt, wordt er een wijnglas met daarin een balletje omvergetrokken, dat balletje valt op een wipwap ding, wat tegen de wieken van een molentje aankletst, wat vervolgens met een aantal tandwieltjes een lucifer tegen een dominostenenrij opduwt, aan het einde van de dominostenen valt er een domino steen, op een lichtknopje, wat een zonnecel voed met licht, de zonnecel laat vervolgens een molentje draaien welke een touwtje straktrekt voor een kaars langs, zodra de kaars het touwtje door laat branden, valt er een gewicht naar beneden wat een knop van een boormachine indrukt die met tandwieloverbrenging op een knop drukt om de electromagneet aan te zetten en zo een ijzeren stop uit een watervat te halen, hierdoor stroomt het water uit het watervat en het watervat wordt op deze manier lichter en zal hierdoor omhoog gaan, omdat het lichter is geworden dan het contragewicht, doordat het waterbakje omhoog gaat stoot deze tegen een bak met een zout aan, welke in het water valt wat uit het watervat is gevallen in een nieuwe bak, hierdoor wordt het water geleidend en zal het een bel af laten gaan.

Dus dan heb je een hele ingewikkelde wekker. Je begon met een bepaalde tijd en je eindigt met een bel signaal. Ik heb dit soort dingen veel op de basisschool uitgetekend en vervolgens gemaakt op de middelbare school. Meer ideeen zijn natuurlijk mogelijk, maar ik heb nu niet zoveel tijd.

@Sander: Klopt, er zijn 5 uitzonderingsregels op de tussen -n regel. 1 daarvan, namelijk die met waar het eerste gedeelte een dier is en het tweede gedeelte een plant, is teruggeroepen een aantal weken geleden.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures