Elektromagneet bij lage temperaturen

Moderator: physicalattraction

Reageer
Berichten: 4

Elektromagneet bij lage temperaturen

Dag mensen,

Ik ben op het moment met een project bezig waarbij het de bedoeling is om bij een zeer lage tempratuur(ca -60°C) iets te vergrendelen.

In had ik het idee om dit met een elektromagneet te doen, mijn vraag is of de elektromagneet bij -60° nog steeds zal werken.

Ik weet niet of ik het hier goed heb geplaats.

Met vriendelijke groeten.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.556

Re: Elektromagneet bij lage temperaturen

Kun je misschien iets meer uitleg geven over je constructie met elektromagneet (wat voor materialen bijv.)?

In principe lijkt me de temperatuur geen probleem, maar dat durf ik - zeker met zo weinig informatie - niet met zekerheid te zeggen.
Never express yourself more clearly than you think.

- Niels Bohr -

Berichten: 4

Re: Elektromagneet bij lage temperaturen

De contructie is het zelfde zoals de fabrikant aangeeft de maximale kleefkracht heeft verkregen.

Dit houd in: de magneet rechtstandig van een gepolijste stalen plaat van ST37 met een dikte van 10 mm te trekken.

Fabrikanten van elektromagneten geven zelf ook wel aan dat zij geen probleem zien bij het gebruik van elektromagenten bij deze tempratuur,maar zij geven geen garantie omdat zij dit niet hebben/kunnen testen omdat hier vrijwel geen vraag naar is.

Prettige feestdagen en een voorspoedig 2009!

Met vriendelijke groeten,

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: Elektromagneet bij lage temperaturen

Qua magnetisme is er niets aan de hand. Ik denk dat het (garantie)probleem eerder zit in de mogelijke brosheid van diverse onderdelen bij dat soort temperaturen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer