Random examen genereren

Moderators: jkien, Xilvo

Gebruikersavatar
Berichten: 124

Random examen genereren

Beste,

Ik zit met een probleem, maar ja, wie niet op dit forum. :D

Stel ik wil uit een lange lijst met multiple choice vragen een random selectie maken en deze dan ook zo eenvoudig mogelijk gelijk in printopmaak printen. Hoe zou ik dat het beste aan kunnen pakken?

Excel misschien?

Ik tast behoorlijk in het duister...

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Random examen genereren

Ik denk niet dat in Excel zoiets op een eenvoudige manier te doen is, beheers je MS Access. Ik denk dat het dan al een stuk eenvoudiger wordt.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Gebruikersavatar
Berichten: 124

Re: Random examen genereren

Nee, maar ik ben bereid te leren en het staat ook op de pc waar ik momenteel achter zit.

Wat stel je voor dan?

Gebruikersavatar
Berichten: 5.679

Re: Random examen genereren

In wat voor soort bestand of in welk formaat heb je je vragen en antwoorden?
In theory, there's no difference between theory and practice. In practice, there is.

Gebruikersavatar
Berichten: 124

Re: Random examen genereren

Op papier :D

Ik zoek gewoon een zeker medium waar ik al die tekst gewoon kan intypen. Ik kan verder geen java of i.d.

Ben nu zoals voorgesteld Microsoft Acces een beetje aan het ontdekken en ik weet nog niet zeker of dat het helemaal gaat zijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 124

Re: Random examen genereren

Nou het is gelukt hoor! :P

Heeft me wel een halve dag gekost om MS Acces beetje onder de knie te krijgen, maar ik ben onder de indruk :D

Gebruikersavatar
Berichten: 829

Re: Random examen genereren

Sorry dat ik niet meer antwoordde maar met de examens, begon ik een beetje meer te studeren, en heb ik WSF wat laten verwaarloosd. Nou ik vraag me dus af of het uiteindelijk gelukt is om die examenvragen te programmeren. Want naar ik het laatste bericht interpreteer, heb je Access onder de knie gekregen, meer niet. En anders ben ik wel bereid je verder te helpen.
"Als je niet leeft zoals je denkt, zul je snel gaan denken zoals je leeft."

--Vladimir Lenin-- (Владимир Ильич Ульянов)

Berichten: 5

Re: Random examen genereren

Sorry dat ik niet meer antwoordde maar met de examens, begon ik een beetje meer te studeren, en heb ik WSF wat laten verwaarloosd. Nou ik vraag me dus af of het uiteindelijk gelukt is om die examenvragen te programmeren. Want naar ik het laatste bericht interpreteer, heb je Access onder de knie gekregen, meer niet. En anders ben ik wel bereid je verder te helpen.


Ik ben bezig met het bouwen van een soort gelijk programma. Alleen wil het nog niet zo, zou ik het progamma van jou is mogen bekijken?

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Random examen genereren

Ik ben bezig met het bouwen van een soort gelijk programma.
Je mag uiteraard hier ook vragen stellen zodat mensen met te veel tijd ook aan de slag kunnen :eusa_whistle:
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 5

Re: Random examen genereren

Je mag uiteraard hier ook vragen stellen zodat mensen met te veel tijd ook aan de slag kunnen :eusa_whistle:
haha, dan ga ik dat maar is proberen.

Ik heb een database met 100 multiple gok vragen (A,B en C) verdeeld over 10 hoofdstukken waaruit een willekeurig examen gegenereerd moet worden.

In totaal zal het examen bestaan uit 20 vragen (van ieder hoofdstuk 2 vragen). Veel van deze vragen zijn ook nog eens voorzien van een afbeelding.

Wat ik niet voor elkaar krijg is om de vragen willekeurig te selecteren en om een afbeelding weer toevoegen in het formulier.

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Random examen genereren

Is het een access database?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 5

Re: Random examen genereren

Is het een access database?


ja

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Random examen genereren

Ik vermoed dat je per reeks een tabel hebt en dat elke vraag een ID heeft? Je kan dan per reeks twee random ID's genereren en dan heb je je vragen gekozen. (Juiste functie in VBA ontgaat mij. Tevens heb ik weinig ervaring met acces)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Berichten: 83

Re: Random examen genereren

Je wil niet 2 keer dezelfde vraag dus .. "kaarten schudden"

- maak een array

- flikker daar de (pointers naar) de vragen in.

- hussel die array door elkaar

- neem de eerste n vragen en druk ze af

Berichten: 5

Re: Random examen genereren

IK ben bezig met het automatisch genereren van een examen met behulp van access

De examen database bestaat uit 5 hoofdstukken met aan ieder hoofdstuk een tiental vragen.

Ieder hoofdstuk bestaat uit 1 query deze zijn vervolgens samengevoegd en worden gerandomd. Zodat er altijd 30 willekeurige vragen worden gegenereerd.

Bij het genereren komen somige vragen meerdere keren voor en dit wil ik voorkomen. Dus hoe krijg ik het voor elkaar dat iedere vraag maximaal een keer voor kan komen?

Reageer