Springen naar inhoud

Verslaving

• Log in om te kunnen reageren

bobbyjong

bobbyjong

• >250 berichten
  • 377 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 december 2008 - 18:00

Verslaving heeft vaak een negatieve bijsmaak. Maar ik vraag mij wel eens af of een verslaving werkelijk zo erg is? Is de verslaving zelf erg? Of is het verslaafd zijn aan een ''ongezond/slecht'' iets een slechte verslaving? Ik ben zelf persoonlijk erg gevoelig voor elke verslaving, alles wat ik aanraak of leuk vind gaat over in een overdreven fascinatie en verslaving en wat ik lekker vind is voor mij verslavend, van sigaretten tot lekker eten, van medicijnen tot vrouwen van muziek tot wetenschap, van alles wat mij in staat stelt om maar na te kunnen denken over de fascinaties van het leven. Ongezond? misschien, dodelijk? Is leven per definitie niet dodelijk?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Bas

Bas

• >250 berichten
  • 824 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 december 2008 - 23:18

Dit hangt in de eerste plaats van de verslaving af denk ik. Een verslaving kan om diverse redenen nadelig zijn voor jezelf, je omgeving of beide. Sommige verslavingen hoeven niet direct een probleem op te leveren, maar op de langere termijn ben ik vrij zeker dat elke verslaving wel degelijk problematisch wordt. Neem Herman Brood, die het toch heel lang heeft volgehouden met drugs zonder dat hij echt zwaar in de problemen kwam. Maar hij is niet voor niets van dat gebouw gesprongen.
Andere verslavingen zijn vooral een probleem voor de naasten van de verslaafde of zijn omgeving, maar indirect werkt dat dan toch ook door op de verslaafde zelf.

Veranderd door Bas, 20 december 2008 - 23:19

Ik wou dat ik een elektron was, dan kon ik altijd paren

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures