[Folding] Ben ik nu zinloos aan het vouwen?

Moderator: Jan van de Velde

Reageer
Berichten: 300

[Folding] Ben ik nu zinloos aan het vouwen?

ik heb al zins gisteren avond een nieuwe wu. nu staat die nieuw wu nog steeds niet in de lijste met "Currently Running Projects" dit is de eerste keer dat ik dit voor heb. ik heb WU nummer 4436 nu staat nummer 4438, 4439, enzo voort wel in de lijste waaneer ik hier op Description klik merk ik dat mijn wu tot het zelfde project behoorde nogtands is hij niet te zien in de lijst. ik vroeg mij dus af of er nog mensen zijn die dit als eens voor gehad hebben? verdergaat deze wu ook heel trage 25 min per 1 % ( ter verglijking voor een wu van 800 punten deed mijn pc maar 17 min per 1 %) en zijn Wu 4438 en zo voort maar 225 waarde. wat moet ik nu doen de wu afbreken( al weet ik niet hoe dit moet) en een nieuw nemen?

voorlopig laat ik hem nog doorgaan bij wijze van expiriment maar het zouw volgens mijn goed kunnen dat ik zinloos bezig ben. wat denken juilie hier van?

Gebruikersavatar
Berichten: 88

Re: [Folding] Ben ik nu zinloos aan het vouwen?

Hoi,

Ik ben nu een Boinc-vouwer, maar ik heb voorheen veel F@H gevouwen. Dus ik kan wel op je vragen antwoorden.

Ten eerste. Dat dit project niet in de Stanford projecten-lijst staat, zegt niet veel. De projecten-lijst is niet altijd volledig. Nieuwe nummers staan er niet meteen op. En soms missen er ook hele rijen met projectnummers. Die staan er een paar uur later dan plotseling wel weer op.

Nee je vouwt niet voor niets. Gewoon af vouwen. En je zal 225 punten krijgen.

Er zijn snelle en langzame projecten. De projecten waar je 225 punten voor krijgt zijn traag. Hetzelfde met de projecten waar je 132 punten voor krijgt.

De "snelle" projecten waren bij mij de 292 en de 338 punters. Tegenwoordig ook de projecten waar je 450 punten voor krijgt.

Een project verwijderen is niet moeilijk. Stop het vouw programma. Vervolgens ga je naar de map waar je vouw programma staat en verwijder je queue.dat en de gehele Work directory. Vervolgens je vouw programma opnieuw starten en je krijgt een nieuw project. MAAR! Bij Folding houden ze bij welke projecten je draait. De kans is groot dat je opnieuw ditzelfde project krijgt. Misschien niet nu, maar volgende week ofzo. Ook dit is te omzeilen. Maar dan moet je iets in je window register verwijderen. Dat ga ik hier maar niet uitleggen. Want als je het verkeerde verwijderd...

Groet en vouw ze,

DAR,

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Folding] Ben ik nu zinloos aan het vouwen?

Nee, je bent niet zinloos aan het vouwen.

Maatregelen zoals DAR noemt als het verwijderen van je huidige WU zou ik mee wachten. De zaak draait. Technische redenen lijken er dan ook niet te zijn.

In de drie jaar dat ik F@H draai heb ik goeie en kwaaie WU's gehad, in redelijke proporties.

Zelf reken ik van elke WU die ik krijg het aantal seconden per punt uit. Met mijn huidige computer varieert dat van 180 s/pt (in een enkel geval) tot zelfs in de 700 s/pt (ook in een enkel geval). Dus inderdaad, als ik sommige WU's moet spiegelen aan de "best renderende" die ik ooit draaide, dan lijken sommige WU's verspilling van tijd, in die zin lijkt het puntensysteem van F@H de nodige verbetering te kunnen ondergaan. (En van bijna 2 jaar geleden kan ik me nog een tergend trage serie eiwitten herinneren, de toen infameuze 216x-serie)

Je kunt ook stellen dat je qua punten soms geluk hebt, en dus mutatis mutandis onvermijdelijk soms ook pech. Ik zou zeggen, wat geeft het? Alle WU's dragen bij aan het doel, het verdiepen van de wetenschap omtrent eiwitgerelateerde ziekten, en laten we wel zijn, niemand is voor zijn dagelijks brood van die punten afhankelijk.

Ten slotte, "pech"gevallen deleten betekent slechts dat een ander er meer van krijgt, en het onderzoek alleen maar stokt bij uitblijven van resultaten als meer mensen die neiging niet kunnen onderdrukken.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 300

Re: [Folding] Ben ik nu zinloos aan het vouwen?

bedankt dar en Jan Van De Velde voor jullie informaties. ik zal mijn WU gewoon af vouwen

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [Folding] Ben ik nu zinloos aan het vouwen?

ik zal mijn WU gewoon af vouwen
En dat uw volgende een juicheiwitje moge zijn..... :D
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer