Plaats aarde in heelal niet bijzonder

Moderator: Astro

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Plaats aarde in heelal niet bijzonder

Ons Melkwegstelsel neemt geen bijzondere plaats in in het heelal. Sommige kosmologen hebben de afgelopen jaren gesuggereerd dat het Melkwegstelsel zich misschien in het centrum van een gigantische kosmische holte zou bevinden, waarin de materiedichtheid lager is dan gemiddeld.


Lees meer ... Allesoversterrenkunde


Lees meer ... The University of British Columbia
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Plaats aarde in heelal niet bijzonder

De topictitel klopt volgens mij niet, maar dat is te danken aan de artikeltitels die niet kloppen.


Nergens in de inhoud wordt een theorie ontkracht dat we wel eens in het centrum van het heelal zouden kunnen liggen, wel de theorie dat de Melkweg zich in een relatieve "leegte", een "void" in het heelal zou bevinden. Als dat zo zou zijn zou dat waarnemingen van een uitdijende ruimte kunnen verklaren terwijl die in werkelijkheid tóch niet zou uitdijen.


Volgens het artikel bevindt de Melkweg zich niet in zo'n leegte en zijn de waarnemingen van een uitdijende ruimte dus valide.


Da's allemaal heel wat anders dan in de artikeltitels wordt gesuggereerd toch?
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Plaats aarde in heelal niet bijzonder

Ik ben het met je eens. Volgens mij geeft de topictitel de inhoud van het onderzoek inderdaad niet goed weer. De topictitel is dan weer wél de titel die het oorspronkelijke persbericht aan het onderzoek mee gaf. Dus tja, dan heeft de journalist daar het onderzoek niet goed samengevat, of niet laten lezen door de onderzoeker.


Een betere topictitel zou volgens mij zijn: De plaats van de aarde in het heelal is niet bijzonder. Theorie van leegte kan uitdijen heelal niet verklaren.
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: Plaats aarde in heelal niet bijzonder

De plaats van de aarde in het heelal is niet bijzonder. Theorie van leegte kan uitdijen heelal niet verklaren.
Midden in de roos :D . Wat mij betreft, vervang die topictitel dan maar. Is er nog iets dat klopt.......
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 3.135

Re: Plaats aarde in heelal niet bijzonder

Topictitel veranderd. :D
Heb je interesse in journalistiek? Wij zoeken versterking! Speurwerk, deel van het team, meer weten: klik.

Reageer