Jongeren die niet ontbijten hebben eerder seks

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 2.504

Jongeren die niet ontbijten hebben eerder seks

http://www.nu.nl/wetenschap/1890477/jonger...erder-seks.html


TOKIO - Jongeren die hun ontbijt overslaan, worden op jongere leeftijd ontmaagd dan mensen die wel ontbijten. Dat ontdekten Japanse wetenschappers tijdens een onderzoek onder drieduizend jongeren.


Zou ik met dit bericht te posten mensen aanzetten hun ontbijt over te slaan denk je? Nah, ze moeten het verdorie zelf maar weten als ze hun gezondheid op het spel zetten omdat ze denken dan een beetje sneller van bil te kunnen gaan. Eigen schuld, dikke bult.
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 4.810

Re: Jongeren die niet ontbijten hebben eerder seks

Dit is ook weer zo'n flutonderzoek. Hier is het weer duidelijk dat oorzaak en gevolg verkeerd zijn aangeduid. Volgens mij hebben jongeren die 's morgens niet ontbijten en vroeger geslachtsgemeenschap hebben gewoon een andere manier van leven (minder nood om "tips" te volgen van ouderen, zoals 's morgens ontbijten, toch even wachten met geslachtsgemeenschap, ...) dan jongeren die 's morgens wel ontbijten en langer wachten voor ze geslachtsgemeenschap hebben. Volgens mij zijn beide dus mogelijke gevolgen van een andere oorzaak (die mss wel een opvoeding met minder waarden en normen zou kunnen zijn bv).

Berichten: 18

Re: Jongeren die niet ontbijten hebben eerder seks

Ik vraag me eerlijk gezegd af wat de aanleiding was voor dit onderzoek. Want persoonlijk vind ik dit onderzoek nutteloos, en is het resultaat wel significant?

En als belangrijkste: wat heb ik aan deze resultaten?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: Jongeren die niet ontbijten hebben eerder seks

Dit is ook weer zo'n flutonderzoek


Eens. De correlatie hangt vast en zeker samen met andere, belangrijkere factoren. Misschien komt daar ook nog bij dat veel jongeren niet meer ontbijten, waardoor de cijfers helemaal gekleurd zijn.
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Jongeren die niet ontbijten hebben eerder seks

Nogmaals een bewijs dat het ontbijt overslaan echt niet goed is!
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Berichten: 771

Re: Jongeren die niet ontbijten hebben eerder seks

christian1991 schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd af wat de aanleiding was voor dit onderzoek. Want persoonlijk vind ik dit onderzoek nutteloos, en is het resultaat wel significant?

En als belangrijkste: wat heb ik aan deze resultaten?

Het ministerie van Volksgezondheid had opdracht gegeven voor het onderzoek. De overheid hoopt het aantal tienerzwangerschappen in Japan terug te dringen met behulp van de resultaten.

Berichten: 21

Re: Jongeren die niet ontbijten hebben eerder seks

Volgens mij hebben jongeren die 's morgens niet ontbijten en vroeger geslachtsgemeenschap hebben gewoon een andere manier van leven (minder nood om "tips" te volgen van ouderen, zoals 's morgens ontbijten, toch even wachten met geslachtsgemeenschap, ...)

helemaal mee eens,

Als je vanaf nu alleen het ontbijt zou overslaan en je voor de rest niet verandert, dan ga je echt niet vroeger van straat graken...


daarbij vraag ik me af hoe ze met deze resultaten de tienerzwangerschap willen beperken...


Maar goed,


Zoals cycloon denk ik ook dat het meer een manier van leven is.

Gebruikersavatar
Berichten: 9.240

Re: Jongeren die niet ontbijten hebben eerder seks

christian1991 schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd af wat de aanleiding was voor dit onderzoek. Want persoonlijk vind ik dit onderzoek nutteloos, en is het resultaat wel significant?

En als belangrijkste: wat heb ik aan deze resultaten?

Nou ken ik iemand die veel van deze onderzoeken doet en moet ik toch hier op reageren.

Ja, hoe de media dit resultaat presenteert doet echt denken dat het een flutonderzoek is. Echter, kopieert de media de resultaten van zulks onderzoek nooit compleet en gaat het altijd voor sensatie, vaak interpreteerd het de resultaten ook nog eens fout zodat ze gewoon leugens aan het verkondigen zijn.


De conclusie van zulk onderzoek is waarschijnlijk dat een goede opvoeding er voor zorgt dat het meisje zich gedraagt (dah). Maar dat is natuurlijk niet interessant voor de media.


Dit onderzoek heeft waarschijnlijk bestaan uit een enquette, ingevuld door 3000 Japanse vrouwen met vragen over hun gedrag en wanneer ze het eerst rollebolde. één van deze ~30 vragen zou waarschijnlijk zijn of zij ontbijt aten in de ochtend. je kunt immers moeilijk vragen of ze een 'goede' jeugd hebben gehad, definneer 'goed'. Je moet dus achter de kwaliteit van hun opvoeding proberen te komen door een aantal vragen te stellen. Het is mogelijk dat die vraag een significante correlatie met vroege zwangerschap creeert en is daarom vermeld, maar waarschijnlijk waren er meer vragen geweest die significante relaties weerspiegelden. Maar geen waren zo leuk als de ontbijt vraag.


Deze studies worden gemaakt voor politici die geld willen steken in het verminderen van jonge moedermeisjes. Zij kunnen niet zeggen 'we moeten geld geven aan de armen want ik denk dat dit de oorzaak is voor deze jonge zwangerschappen'. Het gaat immers om miljarden Yenn. Zij moeten het kunnen staven, middels een socio-epidemiologische studie. Daarom zijn deze studies nodig.


Nou zijn veel van deze studies niet correct, het is namelijk erg moeilijk te toetsen, maar weet wel dat de media altijd een verkeerd beeld schetst van zo'n studie.

Reageer