Springen naar inhoud

[wiskunde] ordegetallen

• Log in om te kunnen reageren

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 december 2008 - 20:14

Hey,

ik zit hier met een probleem die eigelijk onder het vakgebied inductiemotoren zou moeten vallen maar omdat het probleem dat ik heb eerder wiskundig is heb ik het maar onder wiskunde gepost.

jammer genoeg heb ik niet genoeg tijd om alles uit te doeken te doen maar het gaat dus over onderstaande stelling, ik kan maar niet inzien hoe ze die laatste stap naar v = 2g + 1 doen

het is allemaal ongeloofelijk vaag, maar ik hoopte dat iemand mij toch wat meer uitleg zou kunnen geven over hoe die laatste stap verloopt?

als je volgende hebt:

LaTeX

LaTeX

Als we nu hier het stuk LaTeX vervangen door een sinus dan:

LaTeX

Nu staat er bij mij in m'n cursus geschreven:
"De term () toont aan dat enkel oneven ordegetallen mogelijk zijn:"

v = 2g + 1 ;g=0,+-1, +-2, ...

Thx,
Rayk
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 december 2008 - 21:28

LaTeX als v=2n (v dus even)
en waarschijnlijk mag dat niet nul zijn? dus pak je het complement: alle oneven getallen v=2g+1

waarom het niet nul zou mogen zijn weet ik niet, te vaag enzo :D

(het is dus maar een idee he, zie zelf wat je er mee bent)

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 december 2008 - 21:30

die n of g is dan gewoon een variable ofzo?
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 december 2008 - 21:31

Een willekeurig geheel getal.

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 28 december 2008 - 21:33

ahja ok ok, bedankt!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures