Oranje lichten?

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Gebruikersavatar
Berichten: 21

Oranje lichten?

hallo allemaal,

eerst wil ik iedereen een gelukkig nieuw jaar wensen, dus bij deze gelukkig nieuw jaar.

Gisteren avond rond 1 of 2 uur (oudejaarsnacht) toen we klaar waren met het vuurwerk gingen mijn broer en ik kijken of zijn auto nog heel was :D , toen wij onze rug naar de auto toe keerde zag ik 3 oranje punten in aan de hemel. Ik dacht "hee!? vliegen er nu nog vliegtuigen, en dan ook nog 3 bij elkaar". Ik zei het tegen mijn broer en we keken even, de lichten die op een gewone snelheid(dat wat een jet of een Boeing zou hebben) naar ons toe kwamen. Maar naarmate de lichten dichterbij kwamen leken zo ook te versnellen(dus gingen ze veel sneller dan een normaal vliegtuig). "Misschien is het vuurwerk" zei ik. Maar die mogelijkheid viel ook al af omdat het stuurde en het kwam van af achter de horizon en ging vanuit het noordoosten naar het zuiden, maar zodra ze richting het zuid gingen en weer zouden verdwijnen achter de horizon, verdwenen ze op een hoogte van ongeveer 20 tot 50 graden (in de hoogte dus even voor de duidelijkheid). Het leek net alsof ze stil stonden maar we zagen dat er wel een beetje op en neer bewogen en dat ze langzaam vervaagde. we kwamen tot de conclusie dat ze van ons af bewogen. Dit ging maar door en door ongeveer een half uur lang kwamen deze bollen van meerdere richten en allemaal verdwenen ze in hetzelfde punt.

Er waren er ook tussen die leek wel met elkaar speelde, ze draaide om elkaar. en namen verschillende formaties aan. ze kwamen ook zeer gevaarlijk dicht bij elkaar

Ik heb geen idee wat dit kan zijn. Misschien zijn het aliens, misschien is het een test vlucht van een leger of misschien is het een natuurlijk fenomeen? ik weet het in elk geval niet

weten jullie hier iets meer van? of heb je het ook gezien ( het was trouwens in purmerend dat ze duidelijk zichtbaar waren) en kom alsjeblieft niet met de verklaring dat het gewoon aliens waren dat is iets te makkelijk en ik ben niet zo een persoon die gelooft dat er mensen ontvoert zijn enz. enz.

Simp
een zwart gat is een plek waar god door null heeft gedeelt

Berichten: 144

Re: Oranje lichten?

Eerst al het mogelijke uitsluiten alvorens je het onmogelijke gaat aannemen.

Verkeersvluchten gaan 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Zelfs de KLM vliegt gewoon tijdens de Nieuwsjaarsnacht.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Berichten: 2

Re: Oranje lichten?

RobertJ schreef:Eerst al het mogelijke uitsluiten alvorens je het onmogelijke gaat aannemen.

Verkeersvluchten gaan 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Zelfs de KLM vliegt gewoon tijdens de Nieuwsjaarsnacht.
Ik neem aan dat die vliegtuigen niet in bepaalde punten verdwijnen :D

Overigens is onmogelijk ook weer zo'n relatief begrip.

Zouden het niet zulke thaise lampionnetjes kunnen wezen? Als ze in een bepaalde luchtstroom zitten kunnen ze rare bewegingen maken.

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Oranje lichten?

Zouden het niet zulke thaise lampionnetjes kunnen wezen? Als ze in een bepaalde luchtstroom zitten kunnen ze rare bewegingen maken.
Ik denk ook dat het lampionnetjes zijn. Het is een plastic zak met daaronder een vuurtje, zodat het omhoog stijgt. Ik zag er zelf ook heel veel van rond vliegen!
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 21

Re: Oranje lichten?

nee, omdat ik met een verekijker heb gekeken en de lichten waren veel te hoog dan zouden de lichten waarschijnlijk zelf doven
een zwart gat is een plek waar god door null heeft gedeelt

Gebruikersavatar
Berichten: 119

Re: Oranje lichten?

Haha, laat je niet te snel voor de gek nemen, dit waren inderdaad zogeheten "Skylanterns'' (http://www.skylanterns.com/skylanterns/ ... &network=s)

Mijn buren staken ze ook af, met ongeveer 20 tegelijk, en dat ziet er inderdaad een beetje vreemd uit :D .

Maar omdat deze dingen zo vreselijk hoog gaan, en zo flakkeren, riep het bij mij de eerste keer toen ze er waarschijnlijk eentje testten ook veel vragen op.
Why does it have to be human or divine? Maybe human is divine. ---The Da Vinci Code, Robert Langdon

Gebruikersavatar
Berichten: 21

Re: Oranje lichten?

maar dat zou betekenen dat de wind vanuit alle richtingen kwam???? want die lichtjes kwamen van alle kanten en allemaal verdwenen ze op hetzelfde punt
een zwart gat is een plek waar god door null heeft gedeelt

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Oranje lichten?

Misschien verdwenen ze wel helemaal niet in de verte maar brandden ze alleen steeds minder fel?

Berichten: 144

Re: Oranje lichten?

Ik ga nu ook voor die Thaise lampionnetjes, ik zag vanavond hoe er een aantal vlak achter elkaar opgelaten werden. En aangezien ik een verrekijker bij de hand had kon ik ze redelijk goed bekijken.

In eerste instantie leek het allemaal niet zo snel te gaan en stegen ze langzaam op, maar daarna komen ze op een hoogte waar wel meer wind staat en vlogen ze razendsnel met de windrichting mee.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Gebruikersavatar
Berichten: 21

Re: Oranje lichten?

ik zeg niet dat het niet kan....maar het lijkt me wel sterk.

dit omdat er 3 dingen een beetje raar zijn:

1. De lichtjes kwamen van alle kanten en verzamelde op een punt. Het leek wel of ze opelkaar wachten waarna ze gezamalijk verdwenen

2. Met een verrekijker bleven het puntjes

3. omdat bewolkt was en of het dicht bewolkt was of licht weet ik niet (ze waren wel duidelijk te zien) en ze boven de wolken waren (dit weet ik omdat de lichten veel veller werden als ze uit de wolk kwamen)
een zwart gat is een plek waar god door null heeft gedeelt

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Oranje lichten?

Mmm, kunnen het niet van die vuurwerkbollen zijn geweest? Je schiet ze de lucht in en er onstaat dan een grote rode/oranje vuurbal in de lucht..die blijven vaak ook wel een half uur branden en gaan met de wind mee..
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 1.449

Re: Oranje lichten?

Ik denk dat je daar een flare of lichtkogel mee bedoelt. Gemaakt als reddingshulpmiddel voor bv schepen.

Berichten: 144

Re: Oranje lichten?

Ik denk dat je daar een flare of lichtkogel mee bedoelt. Gemaakt als reddingshulpmiddel voor bv schepen.
Die geven ook veel meer licht als die thaise ballonnen. Moet ook wel want als je op redding zit te wachten dan wil je dat die dingen absoluut gezien worden.

Overigens ik denk dat het verdwijnen van die oranje lichten naar een punt ook wel te verklaren is, de wind blaast ze een kant op, en net als met alle denkbeeldige lijnen die evenwijdig naar de horizon lopen lijkt het alsof deze op een punt verdwijnen.

Ga maar eens op een kaarsrechte weg of spoor lijn staan, alles loopt evenwijdig en komt niet naar elkaar toe, maar op grotere afstand lijkt het wel bij elkaar te komen, dat is ook wel het perspectivisch verdwijnpunt, dus zelfs als links en rechts van jouw van die oranje lichten passeren, als ze je eenmaal gepasseerd zijn lijkt het toch of ze weer naar elkaar toekomen en als ze ver genoeg zijn lijkt het zelfs alsof ze elkaar zullen raken.
Robert van der Veeke

Basugasubasubasu Basugasubakuhaku Gasubakuhakuhaku!!

"Better is the enemy of good enough." Dr. Mikoyan of the Mikoyan Gurevich Design Bureau.

Gebruikersavatar
Berichten: 21

Re: Oranje lichten?

dat zou kunnen maar dan blijft een ding raar:

ze kwamen uit meerdere richtingen
een zwart gat is een plek waar god door null heeft gedeelt

Berichten: 2

Re: Oranje lichten?

simp230 schreef:dat zou kunnen maar dan blijft een ding raar:

ze kwamen uit meerdere richtingen
Die dingen zijn mateloos populair. Heb er gisteravond ook weer 3 gezien op verschillende plekken.

Reageer