[godsdienst] geloof vs. wetenschap

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[godsdienst] geloof vs. wetenschap

Hallo allemaal,

Ik heb een opdracht gekregen voor godsdienst, we moeten beschrijven wanneer er een controverse is ontstaan tussen wetenschap en geloof, en wat dit nou precies inhoud. Ik heb veel websites bezocht, maar ik kan nog steeds niet precies zeggen wanneer deze controverse is ontstaan, er staat soms dat dit in de Late Middeleeuwen was, en dan staat er dat dit in de Verlichting-periode was (ik kan hier niet zo veel over zeggen, heb geen geschiedenis in mijn profiel..), dus ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen?

Alvast bedankt! (:

Berichten: 7.068

Re: [godsdienst] geloof vs. wetenschap

Ik heb een opdracht gekregen voor godsdienst, we moeten beschrijven wanneer er een controverse is ontstaan tussen wetenschap en geloof, en wat dit nou precies inhoud.
Deze vraag kun je op vele manieren beantwoorden. Het antwoord zal erg samenhangen met wat je precies onder wetenschap en geloof verstaat. Er is dus niet 1 mogelijk antwoord. Je zal moeten aangeven wat je denkt dat wetenschap is, wat geloof is en hoe deze twee botsen (als ze dat uberhaupt doen gegeven je interpretatie van wat wat is). Mijn advies: begin eens met googlen op 'science history religion'.

Reageer