Is er een zin in het leven?

Moderator: Rhiannon

Reageer
Berichten: 27

Is er een zin in het leven?

De basis-vraag van het bestaan volgens mij.

Het antwoord op die vraag is net wat iedereen motiveert voor te leven toch?

Welk antwoord geef jij?

Berichten: 113

Re: Is er een zin in het leven?

De zin van het leven is entertainment. Van drama tot komedie. Ik kan verder niks bedenken wat eventueel zin zou kunnen hebben. The stage is to big for the drama volgens feynman. Ik denk dat het podium jezelf is en niet het universum. Het echte leven is nog altijd het mooiste, hoe misselijk en zoet het is. Vooral dat niks eeuwig voortduurt. Na regen komt zonneschijn.

Gebruikersavatar
Berichten: 710

Re: Is er een zin in het leven?

Je moet zelf zin in het leven maken.
De mens is een dier dat met zijn voorpoten Bach speelt.

Gebruikersavatar
Berichten: 6

Re: Is er een zin in het leven?

Ik denk dat het leven opzich geen zin heeft. De enige zin van het leven is de zin die je er zelf aan geeft.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Is er een zin in het leven?

inderdaad. DE zin bestaat niet. iedereen heeft zijn eigen zin aan zijn leven. Nu alleen nog zoeken hoe ik zin kan geven aan mijn leven.

(Ik vraag mij eigenlijk af waarom je dit onderwerp bij psychologie en sociologie stak ipv filosofie?)
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 249

Re: Is er een zin in het leven?

De zin van het leven is overleven en voortplanten.

Voor de rest is er geen zin van het leven.

Je bent totdat je er niet meer bent.

Berichten: 8

Re: Is er een zin in het leven?

biologisch gezien is voortplanten ons doel in het leven (geen slecht doel moet ik zeggen).

ik denk inderdaad dat je zelf je de zin van je leven moet invullen (bij mezelf kom ik dan toch weer uit op het voortplanten :roll: )

Gebruikersavatar
Berichten: 657

Re: Is er een zin in het leven?

Life is like a rollercoaster-ride.. it's just a ride.. :roll:
Om de waarheid te vinden, ga je voor jezelf op zoek. Naar jezelf. In jezelf.

Berichten: 10

Re: Is er een zin in het leven?

Live fast, Die young, and leave a good looking corpse

Gebruikersavatar
Berichten: 232

Re: Is er een zin in het leven?

je geeft het antwoord zelf al het zin van het leven is leven.zo zie ik het altijd
wees altijd beducht voor mensen die zeggen de waarheid te kennen, maar bewonder hen die op zoek zijn naar de waarheid.”

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: Is er een zin in het leven?

Voor mij is de zin van het leven, het voortbestaan ervan. En dat heeft meer benodigdheden nodig dan alleen voortplanten.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Is er een zin in het leven?

Maar wat is de zin van het feit dat wij leven? Beter gezegd, waarom leven we? We kunnen wel een invulling geven aan ons persoonlijke leven, maar waarom leven we? Wat is de zin van het feit dat iedereen eet, groeit, werkt, enz.?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 790

Re: Is er een zin in het leven?

Maar wat is de zin van het feit dat wij leven? Beter gezegd, waarom leven we? We kunnen wel een invulling geven aan ons persoonlijke leven, maar waarom leven we? Wat is de zin van het feit dat iedereen eet, groeit, werkt, enz.?


Dat blijft nog gissen, maar het lijkt mij dat het de bedoeling is dat levensvormen zich ontwikkelen, om vervolgens door middel van evolutie tot een volgend stadium te komen. Ik denk dat de mens daar ook achter zal komen, als hij zichzelf nog niet heeft vernietigd. En zonder notie is er geen bewustzijn van het bestaan.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Is er een zin in het leven?

het lijkt mij dat het de bedoeling is dat levensvormen zich ontwikkelen, om vervolgens door middel van evolutie tot een volgend stadium te komen.


En wat is daar dan het nut van? Simpel beschouwd is dat hetzelfde als van station naar station reizen om daar de trein te halen, zonder dat je weet waar je nou eigenlijk naar op weg bent.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Berichten: 85

Re: Is er een zin in het leven?

Is er een zin in het leven?


Jazeker, zelfs onzin is zin, zoals onweer ook weer is ©Herman Finkers :roll:

Reageer