Welke software voor 3d-tekeningen?

Moderators: jkien, Xilvo

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Welke software voor 3d-tekeningen?

Ik heb van toendertijd op school een beetje ervaring met (oudere versies van) Autocad, maar meestal dienden wij met I-deas te werken.

Dit is een programma waarmee ook een eindige-elementen analyse van assemblies kon gedaan worden.

Nu dien ik enkele tekeningen in 3D te maken. Met welke software ben ik hiermee het beste gediend?

Ik dien geen berekeningen of analyses te maken, enkel dimension-drawings en eenvoudige assemblies (trial-fitting en dergelijke).

Ook dienen deze tekeningen niet te worden ge-exporteerd naar andere software, dus compatibiliteit is niet direct belangrijk.

I-deas lijkt mij overkill hiervoor, maar ik heb geen ervaring met solid-works, inventor, ... dus ik weet niet wat juist geschikt is voor dergelijke toepassingen.

Iemand een voorstel?

Hartelijk dank...

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Welke software voor 3d-tekeningen?

Is het de bedoeling om bouwkundige visualisaties te doen met veel textures?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.292

Re: Welke software voor 3d-tekeningen?

neen, (meerdelige) mallen en dergelijke voor o.a. verspaning.

Niets bouwkundig, enkel mechanisch.

Berichten: 4.246

Re: Welke software voor 3d-tekeningen?

Pro engineer of solid works.
Quitters never win and winners never quit.

Gebruikersavatar
Berichten: 24.578

Re: Welke software voor 3d-tekeningen?

Ik heb ooit moeten tekenen (mechanica) in Inventor...
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

Gebruikersavatar
Berichten: 6.905

Re: Welke software voor 3d-tekeningen?

Ik heb ooit moeten tekenen (mechanica) in Inventor...
Klinkt alsof dat nog onder dos was :D

Solidworks is een degelijk en algemeen gebruikt programma.