Springen naar inhoud

[informatica] agendasysteem

• Log in om te kunnen reageren

Sopure

Sopure

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 januari 2009 - 17:22

Hallo,

Ik moet voor een examen informatica een agendasysteem maken. Ik moet geen code schrijven maar Een soort van ontwerp maken.

Dit ontwerp moet volgende dingen beschrijven:
1. de verantwoordelijkheden van elke klasse (wat wel en wat niet)
2. de interacties tussen de klassen
3. de interacties tussen de objecten

Dan moeten we ook een use case beschrijven, dit moet natuurlijk aan de hand van de verschillende klassen en objecten gebeuren.
De use case beschrijven zal me wel lukken maar ik heb totaal geen idee hoe ik aan die andere drie dingen moet beginnen. Ik heb wel wat dingen in mijn hoofd zitten maar ik krijg helemaal niets neergeschreven of uitgewerkt.

Zou iemand me op weg kunnen helpen of zou iemand me kunnen vertellen waar ik een voorbeeld van een ontwerp van een agendasysteem kan vinden?

Alvast bedankt!

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Xenion

Xenion

• >1k berichten
  • 2606 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 05 januari 2009 - 17:34

Op planet source code vind je codes van allerhande programma's (in de populaire talen), je vindt er vast wel een eenvoudig agendasysteem.

Ik snap niet echt wat je bedoelt met 'beschrijven', maar dat zal wel aan mij liggen aangezien ik nog niet erg ver gevorderd ben in informatica.

Veranderd door Xenion, 05 januari 2009 - 17:36

Sopure

Sopure

• >25 berichten
  • 41 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 05 januari 2009 - 18:28

ok dankjewel!

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures