Telekinese

Moderator: Rhiannon

Berichten: 39

Telekinese

Ik zat eens iets te lezen over telekinese uit nieuwsgierigheid en heb gevonden dat als je een voorwerp wil buigen, verplaatsen of wat dan ook, dat je je dan heel goed moet concentreren en eigenlijk door het voorwerp heen proberen kijken.

Dit klinkt voor de wetenschapper als bullshit, en ik zelf geloof ook niet echt in telekinese, maar toen kreeg ik een ingeving (hoogst waarschijnlijk een belachelijke).

Stel dat rond elke mens een soort van krachtveld heerst en dat bijvoorbeeld de lepel die je wil ombuigen zich in jouw krachtveld bevindt.

Stel dan dat eens je je begint te concentreren, dat je dan dat veld versterkt.

Waarom ik daaraan denk, weet ik ook niet. Het zal wel stom klinken, maar wat als je op een of andere manier dat veld versterkt, door je in te spannen of wat dan ook, dan zal die lepel een kracht ondervinden... en dus buigen...

Misschien is een voorbeeld van een potlood laten verplaatsen wel beter, omdat dat lichter is.

Ik heb net elektrostatica en dat gedoe over magnetische inductie gehad tijdens fysica, het zal daardoor komen dat ik van die waan ideeën heb :shock: .

Maar ik moest het er eens uit laten, en of dat op dit forum op zijn plaats staat weet ik niet, maar ja niet geschoten is altijd mis.

Moustaffa

Re: Telekinese

Hoi Moustaffa,

Zo heel dom is het niet, wat je zegt. Het klinkt alsof je heel aardig begrijpt wat elektrische en magnetische velden zijn. Toch heeft nog niemand in de serieuze wetenschappelijke wereld telekinese kunnen aantonen. Ook is niet bewezen dat mensen een bepaald veld om zich heen hebben. En dat wil dus zeggen dat het niet bestaat., want zo hebben we wetenschap met zijn allen afgesproken.

Jim

Berichten: 39

Re: Telekinese

Ja, ik weet best wel dat het niet bewezen is dat zo een veld bestaat, maar konden mensen zich 2 eeuwen geleden inbeelden dat er rond een magneet een krachtveld heerst? absoluut niet.

Ik wil maar zeggen dat 2 eeuwen geleden mensen een totaal andere visie hadden op wetenschap, ze wisten ook veel minder, nu weten wij een heel pak meer, maar hier houdt het niet op, wie weet waar we staan binnen 2 eeuwen...kan niemand voorspellen.

Dat veld waar ik het over heb kan je ook niet zozeer vergelijken met een elektrisch veld, omdat daar enkel ladingen een kracht ondervinden, terwijl een potlood totaal niet geladen is.

Maar wat ik met mijn "2 eeuwen zin" wil zeggen, is dat, wie weet wat voor velden er nog bestaan (de wetenschap heeft het nog niet ontdekt, maar wie weet heerst dat veld wel rond ons), daarom hoeft het nog niet niet te bestaan, niet?

Neem bijvoorbeeld een elektromagnetisch veld, dat krijg je pas als je een stroom door een geleider stuurt (denk ik, verbeter mij als ik verkeerd zit ;) )

Daarom dat ik ook zei "misschien wordt dat veld rond ons versterkt als we ons heel goed concentreren". Misschien gebeurt er dan inwendig iets dat effect heeft op dat "fictief" veld (bijvoorbeeld het sneller stromen van bloed, dat je misschien met een elektrische stroom door een geleider zou kunnen vergelijken - ik zeg maar wat - ).

Ik geloof zelf niet zozeer in telekinese, integendeel, maar je kent dat he, zo van die mensen dat beweren dat dat wel bestaat, en ik probeer gewoon een verklaring ervoor te vinden...of misschien toon ik in mijn zoektocht naar een verklaring wel net aan dat telekinese absoluut niet kan bestaan :?:

bedankt voor dat complimentje jim :shock:

Moustaffa

Re: Telekinese

Moustaffa je hebt gelijk met je theorie lees de volgende link maar over kirlian fotografie.

http://www.stamcel.org/html/aura.htm

Gebruikersavatar
Berichten: 1.279

Re: Telekinese

Moustaffa je hebt gelijk met je theorie lees de volgende link maar over kirlian fotografie.http://www.stamcel.org/html/aura.htm
Die hebben we al vaak gehad. Er is nog altijd geen enkel wetenschappelijk bewijs dat auralezers werken. Een groot deel van de auralezers meet gewoon de hoeveelheid vocht in een lichaam.

Er moet wel een energieveld in een lichaam zijn. Door al die zenuwen vliegen ladingen en die moeten wel een EM-veld opwekken. Maar dat mensen in kleurveranderingen stemmingen kunnen zien? EN waarom vallen ze dan ij elke wetenschappelijke test door de mand?

En denk dan ook nog eens aan de wet van de grote getallen.

Telekinese lijkt me al helemaal onmogelijk. Het bestaat alleen in verhaaltjes. Er is nog niemand geweest die deftig telekinese kon. E valt het niet op dat de meeste van die verhaaltjes van tijdens de mddeleeusen komen?

Berichten: 150

Re: Telekinese

Wat ik me afvraag, hoe hebben de oude egyptenaren de pyramides gebouwd? Hoe heeft die ene man in zweden of noorwegen ofso in zijn eentje een huis gebouwd met blokken die meer als 100 ton wogen, zonder apparaten of welke technologie dan ook?

telekinese? anti-zwaartekracht? wie het weet mag het zeggen en uitleggen
....en God zei:"Laten WE de mensen schapen naar ONS evenbeeld.

Zoals WIJ er uit zien."



-2000 jaar geleden, de Bijbel-

Gebruikersavatar
Berichten: 1.086

Re: Telekinese

volgens mij heeft dat alles te maken met techniek. met een simpele hefboom kun je al gewichten verplaatsen die je normaal gezien nooit zou kunnen opheffen.
Zoekt je pc nog een doel in zijn leven?

Laat hem dan nu onmiddellijk eiwitten vouwen gezellig met 500.000 andere pc's bij [email protected]

Our team needs you!

Berichten: 33

Re: Telekinese

Ik zat een boek over lichaams taal te lezen en daar hadden ze het ook over een dergelijk veld, wat in de spirietuele wereld aura heet. Ken je het dat je gewoon voeld dat iemand naar je staart? Terwijl je verder geen zintuigelijk bewijs daarvoor hebt? en zodra je je omdraait en kijkt had je gelijk. Volgens dit boek komt dit door dat veld dat je om je heen hebt. Dit veld bakent jou persoonlijke ruimte af, en dit is onderverdeelt in 4 delen. In de zonne het dichtst bij je lichaam mogen alleen mensen met wie je heel close bent komen (0 tot 50cm om je heen). Daarom is het ook vervelend als sommige mensen dicht bij je gaan staan en wordt je ziek bij tandartsen en dergelijke, omdat jouw gebied dan betreedt wordt door een onbekende.

Als je dit veld zou kunnen bundelen dan zou je inderdaad een leuk gereedschap hebben. De vechtsport combat kai beweert deze energie ook te bundelen, maar de reden waarom dat inderdaad blijkt te werken is omdat zowel de verdediger en de aanvaller in deze kracht geloven. Een scepsis krijg je er niet mee tegen de vlakte.

In het boek dat ik las staat de volgende test om de energie aan te tonen: maak van je beide handen een soort kommetje, houd je armen op borst hoogte en beweeg je handen als kommetjes naar elkaar toe, maar laat zon 15 cm tussen je handen, en dan weer naar buiten. Je zou dan de energie kunnen voelen tussen je handen, het voelt alsof je echt iets tussen je handen hebt wat je indrukt. Ook kun je misschien tintelingen in je armen ervaren. En wat je met iemand kunt doen waar je intiem mee bent of een familie lid: 1 gaat schaars gekleed liggen met de ogen dicht. De andere beweegt zijn hand 7,5cm boven het lichaam heen en weer in willekeurige patronen. Dan stop je en laat je de persoon die ligt raden waar je hand zich bevindt. De ander zou heel goed moeten kunnen raden, aldus het boek.

Persoonlijk ben ik wel scepties over het bestaan van allerlei boven natuurlijk/semi-natuurlijke begrippen zoals deze.

Berichten: 1

Re: Telekinese

Rondom je lichaam zit een krachtige energie.

Die energie heeft meer krachten dan mensen denken.

Via die energie duw je tegen tegen voorwerpen door je energie in werking te zetten via concentratie.

Vraag mij niet om te verklaren dat dit bestaat ( met de reden dat alles een verklaring heeft ) want dan vraag ik jou een verklaring voor de dood.

En natuurlijk Sceptici moeten er zijn, zonder sceptici kunnen mensen die weten ( of hebben meegemaakt zoals ik ) dat bepaalde paranormale dingen bestaan niet lachen om de dingen die ze er tegen in brengen.

Ik vraag jullie hierom ook dit serieus te nemen.

Er zijn zoveel onverklaarbare dingen in het leven dat je nooit zeker kan weten of het bestaat.

Maar er zijn genoeg mensen of zelfs de beste wetenschappers die stoer blijven zeggen dat zoiets niet kan maar uiteindelijk toch twijfelen.

pff heb geen zin meer om te typen . Loeter

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Telekinese

Rondom je lichaam zit een krachtige energie.
Je poging tot devaluatie van het meer dan terecht sceptisch standpunt zal niet werken: waar is in godsnaam het bewijs voor een dergelijke stelling?
Vraag mij niet om te verklaren dat dit bestaat ( met de reden dat alles een verklaring heeft ) want dan vraag ik jou een verklaring voor de dood.
Wiens dood? Of bedoel je een filosofisch "Waarom"? Dat heeft niets te maken met bewijs, dat je hoe dan ook moet aandragen.
Er zijn zoveel onverklaarbare dingen in het leven dat je nooit zeker kan weten of het bestaat.
Zelfs als die stelling ondersteund wordt, is dat nog geen reden om van alles wat maar verzonnen kan worden meteen aan te nemen dat het effectief bestaat.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.003

Re: Telekinese

Een up van 3.5 jaar 8-)
I was born not knowing and have only a little time to change that here and there.

Gebruikersavatar
Berichten: 82

Re: Telekinese

De wereld in sommige "new age" groepen wordt voorgesteld als "the holographic universe" zij zeggen dat we in een illusie leven en dat het echte leven na de dood is. nu zeggen zij ook dat je kan doen wat je wilt als je er maar goed aan denkt en het kunt natuurlijk. sommige mensen trainen dit en kunnen het telekinesis is 1 vorm van dit soort denken, lepel buigen is een andere vorm. (mensen die lepels buigen denken eerst met hun ogen gesloten aan het loskomen van atomen en mediteren een poos op die gedachte, daarna maken ze een lus van 2x in de lepel).

Als je naar "the RA material" gaat vind je dat daar wordt gesproken over de piramides en hoe ze gebouwt waren, Ra zegt daar dat ze met behulp van gedachten zijn gebouwd. (RA is een wezen dat gechannelt wordt)

Klinkt het allemaal te raar? schuif je skeptici opzij om het na te kijken.

Kijk hier eens naar

Spoon bending

Mind over matter, hoe verklaar je anders he placebo effect. Of sommige skeptici van de Stigmata beweren dat dit is door gedachten. zelfs skeptici geven er aan toe zonder he te weten. kankers die verdwijnen enz enz
"Nothing is what you think it is"

Gebruikersavatar
Berichten: 11.085

Re: Telekinese

Noch die filmpjes, noch de totaal onwetenschappelijke uitleg overtuigen mij. Wat het placebo-effect betreft moet je je eens wat gaan inlezen, want dat impliceert van geen kanten dat denken op zich genoeg is om gelijk welke ziekte te laten verdwijnen.

Gebruikersavatar
Berichten: 82

Re: Telekinese

Wat het placebo-effect betreft moet je je eens wat gaan inlezen, want dat impliceert van geen kanten dat denken op zich genoeg is om gelijk welke ziekte te laten verdwijnen.
Dat weet ik, maar tot een bepaalde grens werkt het toch.

btw: wat is je uitleg dan voor de knoop in die lepel?
"Nothing is what you think it is"

Gebruikersavatar
Berichten: 2.391

Re: Telekinese

btw: wat is je uitleg dan voor de knoop in die lepel?
Een leuke truc ......

Leergierig, lees deze pagina eens.

http://en.wikipedia.org/wiki/Psychokinesis (= telekinese)
There is currently no scientific evidence that has gone unchallenged that shows psychokinesis exists.[12] A meta-analysis of 380 studies in 2006 found a "very small" effect which could be explained by publication bias.[10] PK experiments have historically been criticised for lack of proper controls and repeatability.[13][14][15] However, some experiments have created illusions of PK where none exists, and these illusions depend to an extent on the subject's prior belief in PK.[16][17]
Prizes have been offered specifically for PK demonstrations, for example businessman Gerald Fleming's offer of 250,000 pounds sterling to Uri Geller if he can bend a spoon under controlled conditions.[91] These prizes remain uncollected by people claiming to possess paranormal abilities.

The James Randi Educational Foundation offers 1,000,000 US dollars to anyone who has a demonstrated media profile as well as the support from some member of the academic community, and who can produce a paranormal event, such as psychokinesis, in a controlled, mutually agreed upon experiment.
Een welgemeend advies. I.p.v. alleen youtube en andere bronnen te gebruiken om sensatie-effecten te vinden (zie ook UFO discussie), is het nuttig om Wikipedia als bron te gebruiken om mee te starten. Tenminste als je je naam "leergierig" eer wil aandoen.
Eric

Reageer