Springen naar inhoud

[wiskunde] integraal oefening

• Log in om te kunnen reageren

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2009 - 19:15

Hey,

opgave:
LaTeX

Oplossing:
LaTeX
LaTeX

LaTeX
LaTeX

uiteindelijk kom ik terug op dezelfde integraal uit.. ik heb hier in m'n notities wel iets van een oplossing staan maar ik raak et niet echt aan uit..

groetn,
Rayk
Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 januari 2009 - 19:19

Je bekomt dezelfde integraal, maar met een factor verschillend van 1. Dat is handig, want eigenlijk heb je dan iets van de vorm I = (...) + k.I waarbij I de oorspronkelijke integraal is. Dit kan je oplossen naar I (k.I naar het andere lid brengen), zie je?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2009 - 20:46

jup, nu snap'k hem :D

had het zo nog niet bekeken..

dus

LaTeX
LaTeX
LaTeX
LaTeX

de oplossing van mij komt wel niet overeen met de oplossing dat ik hier in m'n notitie's heb, maar ik vind m'n fout niet direct, belangrijkste is dat ik het principe snap..

ziet er iemand wat ik mis doe?

thx TD,
Rayk

Veranderd door RaYK, 06 januari 2009 - 20:53

Steun de wetenschap en het forum en versterk ons boinc team! - voor meer info kijk op de hoofdpagina onder 'distributed computing'

"The beginning of knowledge is the discovery of something we do not understand" - Frank Herbert (1920-1986)

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 januari 2009 - 20:54

Er moet nog een keer een 1/2 komen bij de tweede term (van de tweede keer d(exp(2x))) en in je uitwerking laat je opeens de factoren 1/2 en -3/2 vallen...

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2009 - 21:07

hm, die zie ik niet, ik doe in die 2de term toch 3/2 . 1/2 = 3/4 ?

en in de uitwerking had ik een grove fout gemaakt ik had m'n oplossing verkeerd overgeschreven, is ondertussen aangepast maar het klopt nog altijd niet.. die -3/2 was -3/4 in m'n uitwerking

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 januari 2009 - 21:10

Inderdaad, die factor zit goed. Vanaf hier:

LaTeX

LaTeX

Eerste regel klopt nog, daarna niet.

RaYK

RaYK

• >250 berichten
  • 844 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 06 januari 2009 - 21:17

mh, ik denk dat ik zie wat ik mis doe
als voorbeeld:

ik dacht dat dit mocht..

LaTeX

maar het moet dus zijn

LaTeX

pf, basis en tegen morgen maak ik waarschijnelijk dezelfde fout..

Veranderd door RaYK, 06 januari 2009 - 21:19

TD

TD

• >5k berichten
  • 24052 berichten
  • VIP

Geplaatst op 06 januari 2009 - 21:19

pf, basis en tegen morgen maak ik waarschijnelijk dezelfde fout..

Best niet... :D

Hou je aan de regels die mogen: beide leden met een factor vermenigvuldigen, een gemeenschappelijke factor buiten haakjes brengen, ...

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures