Springen naar inhoud

Linieare beweging d.m.v. elektromotor

• Log in om te kunnen reageren

Actuator

Actuator

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2009 - 08:39

Dag mensen,

Ben op het moment bezig met een projectje, waarbij ik een pneumatische cilinder moet vervangen voor een electromotor.
Nu is het zo dat de pneumatische cilinder normaliter een veer indrukt en deze op zijn plaats houdt, nu moet deze cilinder vervangen worden. Ik kan geen gebruik maken van linieare actuators of spindels m.b.t. het ontkoppelen van het geheel.
Nu was mijn idee om de zuigerstang te verlengen met een tandheugel en deze weer aan te drijven met een elektromotor met daarom een tandwiel gemonteerd.
Nu is mijn vraag hoe kan ik berekenen welk vermogen ik nodig heb om de kracht van de cilinder na te bootsen.
De maximale kracht die de cilinder normaal op kan brengen weet ik.
Er zullen waarschijnlijk ook wat verliezen zijn m.b.t. de overbrenging e.d.
De snelheid is niet bepalend, deze hoeft niet snel te zijn want de slag van de orginele cilinder is vrij kort.

Met vriendelijke groeten

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Actuator

Actuator

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 08 januari 2009 - 09:18

De cilinder heeft een kracht van 25000N deze moet de motor kunnen generen, hier zal wel een overbrenging tussen komen maar die is even niet van belang want ik wil eerst weten wat voor vermogen het nodig heeft 1:1.

Wie help mij uit de brand. :D

Met vriendelijke groeten.

klazon

klazon

• >5k berichten
  • 6607 berichten
  • Pluimdrager

Geplaatst op 12 januari 2009 - 14:03

De overbrenging is wel degelijk van belang. Je moet het motorkoppel namelijk aanpassen aan de gevraagde kracht.
Wat het vermogen betreft, dat kun je pas bepalen als je weet hoe snel de beweging moet plaatsvinden.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures