Aspartaam

Moderator: ArcherBarry

Reageer

Aspartaam

Hallo,

Wij hebben voor Natuurkunde informatie nodig over aspartaam. Weet iemand toevallig de dichtheid en andere stofeigenschappen van deze zoetstof? Alvast bedankt.

groeten Emma & Floor

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: Aspartaam

http://www.greenfacts.org/aspartame/l-3/as...aspartame-1.htm

Ik denk dat je hier een hoop kan vinden wat je wilt weten, de rest kan je waarschijnlijk vanuit daar wel doorrekenen. Dit was iets van 5 minuutjes googollen. Als je naar een universiteitsbibliotheek gaat, dan hebben ze daar zogenaamde chemie kaarten. Hierop kan je alle gegevens vinden.

http://chemfinder.cambridgesoft.com

Vul in Aspartame of het CAS nummer (het nummer wat alle chemische stoffen hebben in: 22839-47-0

Verder is op de tweede link wel wat online te vinden over aspartaam, misschien kan je via de links op chemfinder meer vinden. Ik had zelf niet meer zin, om verder te zoeken. (beetje een voorhoofdsholte ontsteking :shock: , ik hoop dat je me dat vergeeft).
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Aspartaam

een aantal feitjes van aspertaam:

_ Je wordt er vergeetachtig van

_ Het is kankerverwekkend
"Meep meep meep." Beaker

Berichten: 13

Re: Aspartaam

Nou ik heb m'n laatste zoetje gebruikt in de koffie!!!

Wat een rommel is dat zeg. Er mag wel een waarschuwing (met grote letters) op de verpakking staan. Ik heb even gekeken op Google en ik gooi de rest van m'n zoetjes weg.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: Aspartaam

Dan mag er op praktisch alles wel een waarschuwing staan.

get used to it: life is dangerous!

een paar voorbeelden:

Pindakaas (kan de groei remmen)

Aspertaam (kankerverwekkend)

Cholesterol (verdikking van de vaatwand => vernauwing van vaten en aders)

etc. etc. ...
"Meep meep meep." Beaker

Gebruikersavatar
Berichten: 2.116

Re: Aspartaam

Aspartaam is niet kankerverwekkend, pindakaas is een stuk riskanter.

Aspartaam bestaat uit twee aminozuren die we ook op andere manieren binnenkrijgen. Daarnaast is het een van de meest onderzochte stoffen op het gebied van gezondheidsschade.

Re: Aspartaam

Dank jullie wel! We hebben hier veel aan gehad!! :shock:

Groetjes, Emma en Floor...

Reageer