Sony a300

Moderator: Rhiannon

Reageer
Gebruikersavatar
Berichten: 105

Sony a300

Ik ben van plan om een Sony Alpha 300 te gaan kopen, maar ik vraag mij nog wat af over de geheugenkaartje. Is het mogelijk om een SDHC van SanDisk erin te stoppen? Of wat is eventueel het beste om erin te doen? Ik heb namelijk geen idee.

Alvast bedankt.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Sony a300

Nee, SDHC komt van de SD kaart familie, terwijl de Sony alleen Compact Flash (CF) en microDrive ondersteunt.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Sony a300

Hij ondersteunt dus helemaal geen SD? Geen enkele soort.
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 1.447

Re: Sony a300

Uit de specificaties:
Opslagmedia

CompactFlash type I

CompactFlash type II


dus nee...

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Sony a300

Mmm oke, bedankt. Iemand trouwens ervaring met een A300? Hoe lang gaat de batterij bijvoorbeeld mee :D ?
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Sony a300

Geen ervaringen met deze specifieke camera, maar in het algemeen is het geen probleem om 300-600 weloverwogen (dus niet klik-klik-klik) foto's te maken. De grootste stroomvreter is echter het LCD scherm. Als je deze veel gebruikt, dan kan de batterij aanzienlijk korter meegaan.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Sony a300

Maar bijvoorbeeld een dag (zeer) intensief gebruik gaat gewoon?
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Sony a300

Wat houd een spiegelreflexcamera eigenlijk in? Waarin verschild het van andere camera's?
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Sony a300

Maar bijvoorbeeld een dag (zeer) intensief gebruik gaat gewoon?
Dat zal op het randje zijn. Het beste is gewoon om een reserve batterij erbij te hebben.
Wat houd een spiegelreflexcamera eigenlijk in? Waarin verschild het van andere camera's?
Een spiegelreflex camera werkt met behulp van een spiegel zodat je het directe beeld in de oculair ziet. Op het moment dat je op de knop drukt, draait de spiegel, zodat het licht niet naar de oculair gaat, maar naar de CCD.
reflexzoeker.jpg
reflexzoeker.jpg (60.51 KiB) 555 keer bekeken
Camera's die niet volgens het spiegelreflex principe werken, laten het licht altijd op de CCD vallen, waarna het vervolgens op een LCD scherm wordt getoont. Bij een spiegelreflex is het getoonde beeld dus analoog (alsof je door een verrekijker kijkt). Het grote voordeel van een spiegelreflex is zijn snelheid. Een spiegelreflex reageert direct (en heeft dus geen vertraging van een seconde zoals bij andere camera's) en kan zonder problemen 3 tot 6 foto's per seconde maken. Verder zit de lens er los op, waardoor je dus andere lenzen kunt gebruiken.

Hoewel moderne spiegelreflex camera's vrij vergevingsgezind zijn, vereisen ze wel enige kennis van fotografie (belichting, sluitertijden, witbalans, diafragma, focus) om echt goede foto's te kunnen maken.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Berichten: 105

Re: Sony a300

Oke. En je moet alles neem ik aan zelf telkens scherpstellen?
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Sony a300

Oke. En je moet alles neem ik aan zelf telkens scherpstellen?


Alle moderne camera's komen met een autofocus, maar handmatig scherp stellen is altijd mogelijk.
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer