Wsf laat internet explorer vastlopen

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Wsf laat internet explorer vastlopen

Het overkomt mij regelmatig, als ik de 'terug' button van IE gebruik, dat de melding komt: 'wachten op wetenschapsforum...enz.' In de tussentijd kan ik dan niks doen, alle knoppen om binnen IE iets anders te doen zijn dan onwerkzaam.

Dit overkomt me alleen op wetenschapsforum. Op andere sites moet ik ook wel eens wachten op de server, maar als me dat te lang duurt ga ik gewoon naar iets anders toe. Maar bij wetenschapsforum lukt dat niet, alles is geblokkeerd en de enige manier om uit deze patstelling te komen is <ctrl-alt-delete>. Voor een enkele keer is dat niet erg, maar als het binnen een paar minuten herhaaldelijk gebeurt is de lol er gauw af.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Welke browser versie op welk besturingssysteem?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

IE7.0 onder Vista.

Gebruikersavatar
Lorentziaan
Berichten: 5.079

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

:D Je zou kunnen overwegen om een andere/betere browser (safari,[url=http://%5burl=http://www.mozilla.com/firefox/]firefox[/url]) te nemen?
Any sufficiently analyzed magic is indistinguishable from science.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.



There is no theory of protecting content other than keeping secrets – Steve Jobs

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Dat vind ik een flauwe opmerking. Bovendien heb ik wel eens een poosje met Firefox gewerkt, en dat vond ik geen onverdeeld genoegen.

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Ik neem het mee voor het technisch team. Hopelijk kunnen zij het probleem reproduceren en hier een oplossing voor vinden.


Treed het probleem op als je van een WSF pagina terug gaat naar een andere WSF pagina, of treed het probleem ook op als een van de beide pagina's buiten WSF ligt?


Komt het misschien alleen op specifieke pagina's voor van het WSF?
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Ik heb het probleem alleen geconstateerd als ik binnen WSF een pagina terug ga, dus met het pijltje helemaal linksboven in het browserscherm.

Ik heb nog niet gemerkt dat het bij specifieke pagina's gebeurt. Het gebeurt ook niet altijd, maar als het gebeurt dan wel vaak meerdere malen achter elkaar. Dus als ik met <ctrl-alt-delete> de browser heb afgesloten, daarna weer de browser open en meteen naar WSF terugga, dan gebeurt het meestal direct weer.

Gebruikersavatar
Berichten: 3.507

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Even een tegengeluid (voor het team): Ik heb ook vista (home premium, 32 bit) met IE7.0, en hier ondervind ik geen problemen.
I'm not suffering from insanity - I'm enjoying every minute of it!!

Gebruikersavatar
Berichten: 299

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Heb je tijdens het vastlopen ook andere programma's draaien, waardoor je ram-geheugen het niet meer trekt?

Vista schijnt nogal wat ram nodig te hebben.
login: yes

password: I don't know, please tell me

password is incorrect

login: yes

password: incorrect

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Normaal staan Windows Messenger en Windows Mail altijd aan, maar verder niks.

Ik snap trouwens niet wat dat met het RAM geheugen te maken heeft. Dan zou het bij andere sites ook gebeuren, maar tot nu toe alleen bij WSF meegemaakt.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Ik heb geen Vista tot mijn beschikking, maar wel diverse installaties met XP en IE7. Daar krijg ik, waar ik het ook probeer op WSF, het probleem niet gereproduceerd. Dat doet me vermoeden dat het probleem ergens op jouw computer zit, Vista-gerelateerd (hoewel we dan waarschijnlijk al eerder zulke geluiden hadden gehoord) of iets anders. Dat "iets anders" kan dan bijvoorbeeld een firewall zijn. Die hoeft dan niet problemen te hebben met WSF in zijn algemeenheid, maar misschien met bepaalde onderdelen die niet overal terugkomen (LaTeX, Graph, dat soort dingen).


Om dat te achterhalen wil ik je vragen of je als het probleem weer optreedt, aan te geven op welke pagina('s) dat was en of het als je daarna de firewall(s) op je computer wil uitzeten, de browser afsluiten en opnieuw opstarten en dan te kijken of het probleem nog steeds optreedt (misschien is zelfs een herstart van je systeem nodig; ik ben niet echt bekend met de methodes van Vista).


Ik zeg niet dat we daarmee het probleem meteen kunnen tackelen, maar met dit soort problemen is informatievergaring de eerste stap. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Ben een paar dagen op reis geweest en daarbij nauwelijks een computer gezien.

Maar als het probleem zich weer voordoet zal ik proberen zoveel mogelijk informatie vast te leggen.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Klazon, inmiddels zijn we weer bijna een maand verder. Heb je het probleem nog steeds, en heb je in dat geval bovenstaande al geprobeerd?
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gebruikersavatar
Pluimdrager
Berichten: 7.933

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Ger, het was een hele tijd rustig, maar juist gisteren is het probleem weer (eenmalig) opgetreden.

Het gebeurde toen ik vanuit Feedback terug wilde naar Over dit forum.

De firewall uitzetten lukt in die situatie niet, de computer reageert in die situatie alleen maar op <ctrl><alt><delete>

Verder zit alles helemaal vast.

Berichten: 202

Re: Wsf laat internet explorer vastlopen

Controleer eens of je alle updates wel hebt.

Reageer