Springen naar inhoud

[natuurkunde] ionisatie in elektrisch veld

• Log in om te kunnen reageren

jeffrey91

jeffrey91

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 januari 2009 - 23:11

Ik heb voor mijn profielwerkstuk een soort elektrostatisch luchtfilter gemaakt, die fijnstofdeeltje moet ioniseren en vervolgens naar de geaarde plaat moet trekken.

Korte omschrijving: twee platen evenwijdig tegenover elkaar, een is aangesloten op een Van de Graaff generator en de ander is geaard. Hier tussen word (in mijn geval) rook geblazen, de negatief geladen plaat moet de fijnstofdeeltjes dan ioniseren waarna ze naar de geaarde plaat worden getrokken.

Ik beschouw het veld als homogeen (misschien ga ik later nog berekeningen doen m.b.v. een integraal).
ik weet hoe ik de elektrische kracht, die in een homogeen veld overal hetzelfde is, kan berekenen. Maar verder kom ik niet.

nou is mijn vraag hoe ik de verdere berekeningen kan maken uitgaande van verschillende bindingen.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

TD

TD

• >5k berichten
  • 24049 berichten
  • VIP

Geplaatst op 11 januari 2009 - 23:19

Welkom op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.
Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

VAKGEBIED-TAGS
Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel.
bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.

Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zelf aan?
"Malgré moi, l'infini me tourmente." (Alfred de Musset)

jeffrey91

jeffrey91

• 0 - 25 berichten
  • 21 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 11 januari 2009 - 23:25

Sorry voor het niet vermelden van het vakgebied.
Ik zal het onthouden voor de volgende keer en voortaan de regels eerst doorlezen.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures