Springen naar inhoud

[wiskunde] massamiddelpunt vraag

• Log in om te kunnen reageren

ingis

ingis

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2009 - 10:49

In bijlage te zien. 1ste deel begrijp ik wel, maar kan er iemand licht werpen op het 2de deel ? Vooral deel 1/2(a≤ + x≤) ?

thx

Bijgevoegde afbeeldingen

• mmp.JPG

Veranderd door ingis, 12 januari 2009 - 10:50

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2009 - 10:54

Wat begrijp je niet van het tweede deel? Er wordt daar het statisch moment berekend.

Het gewicht LaTeX . Dit vermenigvuldig je nog met de afstand. Zie je dan hoe het moet?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

ingis

ingis

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2009 - 10:58

LaTeX als ik goed opheb is dit algemene formule ?

hoe ze uit die figuur juist die afstand halen zie ik niet ?

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:01

LaTeX is 'de' formule voor het statische moment. In de oplossing wordt dm anders geschreven (zie vorige post) en wordt dan nog eens vermenigvuldigd met de uitwerking voor LaTeX . Zie je nu hoe het moet?
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

ingis

ingis

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:07

:D nee nog niet :s ik ziet niet hoe je de afstand = 1/2(a≤ + x≤) uit die figuur kunt halen. is mss echt dom, maar ik zie niet hoe je deze bepaald ? (nadeel van 4 jaar geen wiskunde meer gehad te hebben denk ik :s)

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:09

Hoe bereken je het midden tussen twee punten? Zie je wat er met die integraal gebeurt? De dm wordt geschreven in functie van dx met nog wat termen. (oppervlakte en dikte)

ingis

ingis

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:23

de afstand / 2 ? mss anders vragen 1/2(a≤ + x≤) welke afstand is dit ?

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:25

Dat is nu juist de afstand Geplaatste afbeelding.

Die afstand Geplaatste afbeelding is dus het gemiddelde van het uiterste punt en het dichtste punt van dat kleine rechthoekje.

ingis

ingis

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:33

wrm is dat dan een + ?? als je a≤ + x≤ doet heb je toch een balkje dat stukken groter is ? de hoogte van dat stuk is toch a≤ - x ≤ ?? en dat : 2 is het gemiddelde ?

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:37

LaTeX
Ben je tot hier al mee?

Nu volgt er:
LaTeX

ingis

ingis

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:45

dat eerst stuk kan ik volgen. Dit is gewoon van oppervlakte integraal van het blauwe vlak maal LaTeX toch?

LaTeX berekening, ik zie waar je getallen vandaan komen en waar toe deze leiden . Maar ik snap nog niet goed wat ze betekenen zeg maar. a≤ is max - lengte balkje/2 ... maar waarom deze berekening ?

Veranderd door ingis, 12 januari 2009 - 11:46

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:47

Je bent op zoek naar het zwaartepunt van dat oppervlaktedeeltje; je weet van een rechthoek dat dat in het midden gelegen is.

ingis

ingis

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:50

zwaartepunt van die rechthoek zou dan toch gewoon de hoogte/2 zijn ? (a≤-x≤)/2

ps: thx voor je geduld

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:52

Ja, maar je werkt volgens de x as; dus moet daar nog x2 bij geteld worden.

ingis

ingis

• >25 berichten
  • 40 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:56

Komt dan idd uit. maar waarom moet die x≤ er nog eens als je via x-as werkt bij ?

Veranderd door ingis, 12 januari 2009 - 11:56

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures