Springen naar inhoud

[wiskunde] genererende functies

• Log in om te kunnen reageren

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:28

Zoek een uitdrukking voor LaTeX in termen van k zodat je onderstaande genererende functie kan herschrijven als LaTeX

LaTeX

Nu zit ik een beetje vast met die (1+x), ik geraak tot:

LaTeX

Mag ik nu gewoon die (1+x) binnen het sommatieteken brengen of moet ik deze ook eerst schrijven als een som van termen?

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

jhnbk

jhnbk

• >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:33

Je mag dat gewoon binnen de sommatie brengen. (De eigenschap van som en vermenigvuldiging noemt distributief als ik het goed voor heb)
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.

Drieske

Drieske

• >5k berichten
  • 10217 berichten
  • Moderator

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:34

Hmm, ik weet natuurlijk niet of je dat mag, maar als je dat uitschrijft, valt toch alles weg buiten de 1ste en de laatste term? :D
Zoek je graag naar het meest interessante wetenschapsnieuws? Wij zoeken nog een vrijwilliger voor ons nieuwspostteam.

stoker

stoker

• >1k berichten
  • 2746 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:42

Mag ik nu gewoon die (1+x) binnen het sommatieteken brengen of moet ik deze ook eerst schrijven als een som van termen?

Je mag altijd alles binnen de sommatie brengen, zolang (hier) 'k' maar niet naarbinnen of buiten in de sommatie gaat.

Cycloon

Cycloon

• >1k berichten
  • 4810 berichten
  • VIP

Geplaatst op 12 januari 2009 - 11:54

Ok, ik begon even te twijfelen :D

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures