Ijskappen.. die smelten

Moderators: jkien, Xilvo

Gesloten
Berichten: 1

Ijskappen.. die smelten

Ehm, ik heb een vraagje, waar ik al een tijd mee loop te overpeinzen.

De Ijskappen smelten, er komt meer water op ons af enz. zegt men, en overstromingen..

Voorbeeld:

als ik een bad laat vollopen, en gooi er een grote brok ijs in, dan komt het water omhoog. volgens mij als die gesmolten is, komt er niet meer bij.. ik beredeneer uit logica.

.

Heeft iemand hier een theorie over?

nikki

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Ijskappen.. die smelten

Beste nikki,

Een topic met het onderwerp ijskappen die smelten is al eens eerder geplaatst. Maak je de volgende keer gebruik van onze handige zoekfunctie? Dan kun je zien of een onderwerp reeds behandeld is. Onderaan kun je ook zien of er meer gerelateerde topics zijn.


Om kort antwoord te geven op je vraag;

Vergeet niet dat onder ijskappen ook vallen: Groenland en Antarctica. Het betreft dan landijs dat smelt en daardoor wél bijdraagt aan de stijging van de zeespiegel. Zelfs het smelten van drijvend zoetwaterijs laat de zeespiegel iets stijgen, maar dit is niets vergeleken met het smelten van het landijs.

Zie ook: http://nl.wikipedia.org/wiki/Zeespiegel
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.660

Re: Ijskappen.. die smelten

En voor het overzicht doen we daarom dit topic op slot. Als Nikki (of anderen) nog nadere vragen hebben na de uitleg van Anusthesist hier of de uitleg in het andere topic, kan in laatstgenoemde verder gegaan worden. :D
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten