we gaan terug naar de maan

Moderators: Michel Uphoff, jkien

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

we gaan terug naar de maan

ik hoorde net op het nieuws dat Bush verkondigd heeft om opnieuw naar de maan te gaan.

Op zich ben ik daar heel blij mee, want ik hoop dat MP stopt met in antwerpen het verspreiden van panfletten met daarop dat het allemaal nep was.

En ik hoop dat ze veel onderzoeken er gaan doen en dat er enkele mysteries rond de maan opgelost worden.

En dan kan ik zelf eens meemaken wat het is om te wachten voor je Tv tot wanneer ze uitstappen :shock:

Het zal spijtig genoeg zeer veel geld gaan kosten en ik hoop dat ze het kunnen betalen ofwel hoop ik dat ze zo slim zijn om er niet aan te beginnen, anders zal een deel van het geld verloren zijn.

Wat vinden jullie ervan?

Re: we gaan terug naar de maan

hallo allemaal,

Kunnen we niet eerst beter een beetje pas op de plaats zetten????

Al die bedragen die naar de ruimtevaart en onderzoek gaan!!!!!!!!!

Het is toch niet normaal meer.

Wat schieten we er mee op als we het wat rustiger aan doen. In ieder geval voor een paar jaartjes.

Er zijn nog zoveel problemen en zaken hier op aarde die de aandacht en geld hard nodig hebben alvorens we al de ruimte onveilig en onbruikbaar gaan maken. Fossiele brandstoffen van de maan gebruiken, afval produceren en waar dumpen we dat?

Let wel: ik ben er niet op tegen, maar het kan toch ook eens wat rustigger aan voor een tijdje.

Wat betreft Bush....... Die is echt gek geworden!!!!

Alles alleen maar om herkozen te worden en Amerika Supermachtig te maken.

Laat jullie recties maar komen.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: we gaan terug naar de maan

Al die bedragen die naar het ruimtevaartprogramma gaan hebben ook invloed op andere zaken die niet met een ruimteprogramma te maken hebben. Aldie nieuwe zaken die ze nog moeten ontdekken kan gevolgen hebben voor ons.

Ze gaan dact ik namelijk op zoeken naar een nieuwe soort raketten.

Ok, dat bush gek is weten we allemaal, maar velen vroegen zich reds af waarom ze nooit zijn terug gegaan.

Momenteel is het verboden om afval te dumpen in de ruimte. Alles gaat normaal gezien terug mee naar de aarde.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: we gaan terug naar de maan

Zonet (21h30 Belgische tijd) kondigde de Amerikaanse president Bush een ambitieus plan aan dat tegen 2015 terug mensen naar de maan zal brengen. Geruchten over die toespraak deden al een paar weken de ronde, en er werd met veel spanning uitgekeken naar de details, vooral aangaande het kostenplaatje van een dergelijke missie.

Het nieuwe ruimtevaartplan bestaat uit drie fasen.

In de eerste plaats is het de bedoeling om het ISS af te werken. Daarvoor moet NASA de spaceshuttle zo snel mogelijk terug in dienst nemen. Tegen 2010, wanneer de VS zijn verplichtingen aangaande het ruimtestation heeft ingelost, zou de shuttle dan zijn laatste missie vliegen.

Ter vervanging van de spaceshuttle wordt een nieuw ruimteschip ontwikkeld, dat klaar moet zijn tegen 2008.

De bedoeling is om met dit nieuwe ruimteschip in 2014 een eerste bemande missie naar de maan uit te voeren, met als uiteindelijke doel een permanente aanwezigheid op de maan. Die maanbasis zou gaan dienen als vertrekpunt voor verdere missies.
bron: www.urania.be

hier is wat meer info over het plan exact

Gebruikersavatar
Berichten: 1.107

Re: we gaan terug naar de maan

Al die bedragen die naar de ruimtevaart en onderzoek gaan!!!!!!!!!


Dat wordt gezien als investering. Zoals noortje al aangaf, een ruimtemissie is goed voor de economie. Bedrijven die investeren krijgen het er met winst weer uit.

Re: we gaan terug naar de maan

bush kan zoveel willen, herkozen wordt die toch niet :shock:

Gebruikersavatar
Berichten: 37

Re: we gaan terug naar de maan

dat hopen we dan maar, hij heeft al ns eerder gefraudeerd...

het is in principe wel nuttig om meer geld in ruimtevaart te stoppen omdat onderzoek uit de ruimtevaart veel nuttige dingen opleverd die buiten de ruimtevaart een toepassing vinden. bovendien word op die manier de economie gestimuleerd.
Afbeelding

Re: we gaan terug naar de maan

Anonymous schreef:hallo allemaal,

Kunnen we niet eerst beter een beetje pas op de plaats zetten????

Al die bedragen die naar de ruimtevaart en onderzoek gaan!!!!!!!!!

Het is toch niet normaal meer.

Wat schieten we er mee op als we het wat rustiger aan doen. In ieder geval voor een paar jaartjes.

Er zijn nog zoveel problemen en zaken hier op aarde die de aandacht en geld hard nodig hebben alvorens we al de ruimte onveilig en onbruikbaar gaan maken. Fossiele brandstoffen van de maan gebruiken, afval produceren en waar dumpen we dat?

Let wel: ik ben er niet op tegen, maar het kan toch ook eens wat rustigger aan voor een tijdje.

Wat betreft Bush....... Die is echt gek geworden!!!!

Alles alleen maar om herkozen te worden en Amerika Supermachtig te maken.

Laat jullie recties maar komen.
Ik ben het niet helemaal met je eens want heb je ook enig idee welke medicijnen en of andere producten en aparaten we nu niet hadden gehad als we niet de ruimte in zouden zijn gegaan. De ruimtevaart heeft voor grote technologische ontwikkelingen gezorgd en mede daardoor zijn we veel wetenschappelijke kennis wijzer.

Dus om nu een paar jaartjes rustiger aan te gaan doen daar ben ik het niet helemaal mee eens. En daar naast hebben we op dit moment al weer een geruime tijd stil gelegen. De space-shuttle is al bijna een jaar niet meer van de grond geweest.

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: we gaan terug naar de maan

voor mensen die aan het nut van de ruimtevaart twijfelen:
Dankzij Europese ruimtevaarttechnologie heeft een Nederlandse ondernemer een nieuw systeem voor de detectie en bestrijding van kanker ontwikkeld, zo heeft het Europese ruimtevaartbureau ESA bekendgemaakt.

Hugo Brunsveld van Hulten ontwikkelde in het Technologie- en Testcentrum Estec van ESA te Noordwijk de "ActiveFu" technologie. Die houdt twee technieken in die artsen kunnen gebruiken: magnetische resonantie-beeldvorming (MRI) om kankerweefsels te lokaliseren en te diagnosticeren, en de ultrageluidstechniek HIFU om kwaadaardige cellen te "verbranden". De nieuwe methode kan ten vroegste in 2006 op punt staan voor de bestrijding van borstkanker.

De techniek is patiëntvriendelijker en heeft niet de negatieve bijwerkingen van chemo en andere bestralingstherapieën. Brunsveld van Houten ziet ook besparingen mogelijk in de overheidsuitgaven voor gezondheidszorg.

Voor de ontwikkeling van de nieuwe methode maakte de ondernemer onder meer gebruik van simuleringstechnieken, ingenieurs en medische deskundigen van ESA. Onder die simuleringstechnieken is er software voor het simuleren in real time van het gedrag van satellieten.
bron: GvA

Re: we gaan terug naar de maan

bush kan zoveel willen, herkozen wordt die toch niet ;)


:shock: Who would've thought?

Gebruikersavatar
Berichten: 1.210

Re: we gaan terug naar de maan

kijk ook een hier om te zien hoe idt alles verder geëvolueerd is...
If you don't think you can reach the stars, that's fine cause it just leaves more for me to grab.

Re: we gaan terug naar de maan

Fossiele brandstoffen van de maan gebruiken, afval produceren en waar dumpen we dat?


Ik denk niet dat je olie, gas of steenkool op de maan gaat vinden! :shock:

Berichten: 226

Re: we gaan terug naar de maan

Ik denk niet dat je olie, ..... op de maan gaat vinden! :shock:
Bush wel, wed ik.

Berichten: 30

Re: we gaan terug naar de maan

maar de ruimtevaart brengt toch ook goeie dinge

volgens mij is klitteband ontworpen door nasa voor ruimte pakken. Ook zijn er vele nieuwe materialen voor bv. de space shuttle gemaakt. Deze dingen worden allemaal gebruikt op de aarde, wie weet wat er uit komt later super effiecente moteren waarmee we vliegauto's kunnen maken??
licht is flauw hoe harder jij gaat hoe harder licht gaat

Gebruikersavatar
Berichten: 334

Re: we gaan terug naar de maan

Dat de mens op de maan geweest is betwyfel ik niet,

dat ze dat ze dat op de beroemde dag in 1969 gedaan hebben, denk ik niet. (teveel dingen die niet kloppen....)

Maar ik hoop dat ze snel terug gaan, kunne we de beelden eens vergelyken :wink:

Reageer