Slotje hamas...

Gesloten
Berichten: 1.168

Slotje hamas...

Ik had een bericht klaar en kan het niet meer posten.

Dat probeer ik nu hier te doen, want ik heb er moeite mee dat juist een ongenuanceerde post van 1207 met aantoonbaar vele onjuistheden, ook mij betreffend, als afsluiting dient.

Hier volgt het bericht dat ik wilde plaatsen.

1207 "grijze muis z'n site" bedoel je 1207 http://www.israel-palestina.info/

Als er een onjuistheid staat, vermeld die dan ff . Nee de site die DPW plakte in mijn post, bericht 115, is pro Israel.

http://www.israel-palestina.info/ is genuanceerd.

Elke nuance in het conflict waarbij de Hamas niet te voorschijn komt als het Pandaknuffelogolbeertje van het WNF wordt door 1207 gezien als pro Israel.

Maar ja, het is ruw wakker worden uit de slaap waarin men Hamasssers als Pandaatjes en Lieveheersbeestjes ziet.

Er mag niets negatiefs over die knuffels geschreven worden.

Ik ga niet weer op je zelfde stellingen in, dat is al eerder gedaan en bijgesteld/weerlegd.

In elke oorlog lijden mensen gruwelijk . Ook dat heb ik toch al eerder gesteld.

Of moet ik zeggen dat alleen in deze oorlog, door Israelisch vuur, onschuldige burgers lijden? Is 1207cs dan tevreden? Stopt hij dan met halve waarheden?

Over de selectieve verontwaardiging hebben we het hier ook al gehad.

Waarom gaat de Unie van Marokkaanse moskeeen en Milli Gorus niet de straat op als Noord Soedan een godsdienstoorlog begint met het animistische en christelijke Zuiden? In massaliteit en bruutheid overtreft het deze oorlog tot op heden verre, of doen zwarte kindertjes er niet toe? Waarom gaat men niet de straat op als in Darfur Arabische krijgers andere niet etnische moslims vermoorden, verdrijven, verkrachten?

Inderdaad, selectieve verontwaardiging.



http://avalon.law.yale.edu/subject_menus/mideast. noemde ik eerder en kan ook aanbevolen worden, ik had echter niet de indruk dat Hind om zoiets vroeg.

Elke keer jezelf herhalen 1207. en niet luisteren naar nuanceringen en fouten in je posts. Door jou steeds net bezijden de juistheid van feiten te posten , doe je het Palestijnse volk echt geen goed. De pijn wordt er niet minder door.



Hamas is weliswaar democratisch verkozen, maar ze hebben met bruut geweld Gaza overgenomen. Ik herinner nog even daaraan

http://www.dag.nl/buitenland/hamas-verover...rk-fatah-163884

http://www.dag.nl/buitenland/hamas-fatah-p...misdaden-164664

Het Handvest van Hamas sluit onderhandelingen uit, doorgrond het Handvest:

http://avalon.law.yale.edu/20th_century/hamas.asp

Hamas grijpt terug op de tijd dat Palestina(niet het huidige stukje, maar het hele eerdere mandaat betreffend) veroverd werd door Het Zwaard van Allah, Waleed.

Het is nu heilig bezit van de islamisten, Waqf, dat tot de Dag des Oordeels nimmer mag worden afgestaan.

Fatah is meer seculier.

Het is opvallend dat 1207 die op vele godsdienst topics zijn afkeer van godsdienst laat blijken zo in de ban is geraakt van de sharia.

Ik ga nog even op dat Waqf in, het Heilige Bezit, dat dateert van ver voor 1948. waar 1207 begint

Alvorens dat te doen valt het mij op dat duidelijk was dat 1207 het handvest nimmer gelezen had voor hij zijn postreeks in dit topic startte, dat zou men toch moeten als men alle zo goed denkt te weten. Het is vanwege zijn onbekendheid daarmee dat ik het vermeld heb en er keer op keer op wijs, anders begrijpt men immers Hamas niet.

Ik begrijp Hamas. Ze doen wat in hun Handvest staat, een uiting van de politieke islam, en geheel volgens de sharia.

Er is Israel eerder enkele malen een Hudna aangeboden , een periode van rust ,zo men wil een staakt-het--vuren, afkomstig uit het islamitisch recht, de sharia, hoewel van daarvoor daterend. Het behioorde tot het Arabische stamrecht.

Een Hudna mag alleen aan ongelovigen(lees niet Mohammedanen) worden aangeboden voor een periode van maximaal 10 jaar.

1207 beweerde dat Hamas Israel zou erkennen als Israel zich zou terugtrekken binnen de grenzen van 1967. Even googelen was volgens hem voldoende om dat te zien, 1207 ziet slecht. Het is nl niet waar!

Allereerst duurt een Hudna zoals gezegd maximaal 10 jaar en kan elk moment verbroken worden als de moh. partij zich sterk genoeg acht om de tegenpartij te verslaan. Arafat herinnerde daar nog eens fijntjes aan na de Oslo overeenkomsten. Zijn achterban morde en hij verklaarde de Oslo-accoorden als een Hudna.

Bij een Hudna erkent men dat er een tegenstander is, maar niet de claims van de tegenstander. In dit geval niet de grenzen van Israel van 1967.Je hebt wel erg slordig gelezen 1207 of erg gekleurde sites bekeken. Je hebt gewoon bewijsbaar ongelijk.



Het Handvest is daar eveneens duidelijk over. Geen letter is door Hamas teruggetrokken.

Heel het vroegere palestina moet onder islamitisch gezag komen, waarin joden en christenen mogen wonen en hun godsdienst mogen belijden, mits zij de superioriteit van de islam erkennen. Ze mogen leven als inferieuren, dhimmi's. Voor Hindoe's is geen plaats, afvalligen van de islam bestaan niet. Onderhandelingen om dat doel te bereiken worden niet gedaan, alleen de Jihad zal dat doel bereiken aldus Hamas.

Daarom bleef Hamas ook raketten afschieten, ongericht en wilde niet van een wapenstilstand weten, toen deze afliep wilde hamas hem niet verlengen.

Als men het Handvest van Hamas niet kent, begrijpt men Hamas niet. Hamas wordt niet gesteund door alle burgers in de Gaza, hoewel zij democratisch zijn verkozen.

Alle burgers zijn wel slachtoffer van de huidige oorlog.

Berichten: 1.425

Re: Slotje hamas...

Geen main mod aanwezig. Gelieve dit topic als onzichtbaar te beschouwen.

In het betreffende topic zijn enkele berichten die na die van 1207 gepost zijn onzichtbaar gemaakt.

Even geduld.
and theres nothing left worth knowing

And its time you should be going



While you see a chance take it

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Slotje hamas...

Even op slot om door Adpruys genoemde reden.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Gesloten