Veel koffie drinken leidt tot hallucinaties

Moderator: Astro

Reageer
Berichten: 2.504

Veel koffie drinken leidt tot hallucinaties

http://hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezond/article...ucinaties.dhtml


Koffie blijft één van de populairste dranken in ons land en in een groot deel van de wereld, maar te veel koffie drinken kan heel schadelijk zijn. Onderzoek toont aan dat kop na kop koffie drinken het risico op hallucinaties aanzienlijk verhoogt. Gezonde jonge mannen en vrouwen die meer dan zeven koppen oploskoffie per dag dronken hadden drie keer meer kans om rare dingen te horen of zien die er niet waren in vergelijking met zij die minder dan één kop dronken. De onderzoekers vermoeden dat cafeïne het niveau van cortisol (een stresshormoon) verhoogt.


Wie drinkt hier allemaal koffie? :D
"Invisible Pink Unicorns are beings of great spiritual power. We know this because they are capable of being invisible and pink at the same time. Like all religions, the Faith of the Invisible Pink Unicorns is based upon both logic and faith. We have faith that they are pink; we logically know that they are invisible because we can't see them."

Gebruikersavatar
Berichten: 1.409

Re: Veel koffie drinken leidt tot hallucinaties

Ik drink zeer veel koffie, zeker nu tijdens de examens. Hallucinaties heb ik nog niet gehad. Het enige nadeel dat ik er van ondervind is dat ik 's nachts moeilijk kan slapen. Maar als je de volgende dag moe bent, los je dat toch op door nog meer koffie te drinken?
Its supercalifragilisticexpialidocious!

Gebruikersavatar
Berichten: 6.058

Re: Veel koffie drinken leidt tot hallucinaties

Waarschijnlijk hét bekende voorbeeld van de verwarring tussen hallucinatie en pseudohallucinatie.


Enfin, ik drink geen koffie.
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

Gebruikersavatar
Berichten: 976

Re: Veel koffie drinken leidt tot hallucinaties

En ik maar denken dat die mooie mevrouw aan mijn voeteneind echt was :P

Niks mis met koffie dus :P :D

Berichten: 12.262

Re: Veel koffie drinken leidt tot hallucinaties

Ik drink iedere dag 20 bakken koffie.. de eerste 4 echt, de andere 16 verbeeld ik me. Kun je me gek noemen, maar het scheelt wel een kilo koffiepoeder in week :D


Serieus genomen vind ik het wel een verbazend resultaat - eigenlijk heb ik nooit zelf of uit anectdote ervaren dat (ook forse) doses caffeine hallucinogeen zouden zijn... althans, zeker niet voor je genoeg hebt van de andere bijwerkingen.
Victory through technology

Reageer