Doodzonden op het wsf

Gesloten
Berichten: 1.168

Doodzonden op het wsf

Regels op het WSF

Sommige posters zijn stout en houden zich niet aan de forumregels.

Zij krijgen daar strafpunten voor tot hun balkje vol is. Dan worden ze voor kortere of langere tijd gebanned of misschien wel voor eeuwig verstoten.

Alle posters zijn gelijk, maar Modposters zijn meer gelijk dan andere.

In een gemeente waar ik woonde had een wethouder zich onoorbaar gedragen. Deze werd verwijderd van zijn post, maar kreeg wel tegelijkertijd een lintje.

Als een Mod zich onoorbaar gedraagt, wordt deze dan ook gepromoveerd tot VIP?

Ik doel nu niet op het oorlogzuchtige rood in het Israel Hamas topic van een poster die elders tevens Mod is, hoewel dit ook een schending is nmm van de regels, maar op een andere zaak. veel ernstiger.

Hebben jullie als Mods echt niets gemerkt van wat ik benoem als een forumdelict?

Ik heb geaarzeld het hier naar voren te brengen, maar gezien een nmm andere overschrijding van de grenzen door dezelfde persoon, doe ik het toch. Klachten over Mods behoren immers in de Feedback.

Wat is een doodzonde op een forum, in dit geval het WSF?

Geven jullie eens een aantal suggesties?

Het proberen te achterhalen welke persoon er achter een Nick schuilt en dit dan met verwijzingen naar leeftijd, graden en tenslotte in een vervolgpost een verwijzing naar de auteur van een site, die in het betreffende topic te voorschijn getoverd wordt, in een topic te vermelden?

Gedeeltelijk gedaan in verborgen bericht, maar dat is voor iedereen te openen.

Volgens mij is het een doodzonde in dit geval begaan door een Moderator, of hij nu als poster post of als moderator maakt niet uit.

Gebruikersavatar
Berichten: 17.659

Re: Doodzonden op het wsf

Het topic is al op slot omdat het als geheel niet loopt zoals wij wensen. Het geheel is in beraad, we willen aan iedereen vragen even geduld te hebben totdat we eruit zijn.
"Knowledge speaks, but wisdom listens."
- Jimi Hendrix -

Berichten: 1.168

Re: Doodzonden op het wsf

OK Ger, maar het delict waar ik op doel is niet topic gerelateerd. Het had eveneens in een ander topic kunnen voorkomen.

Laat niemand denken dat ik Adpruys bedoel, die in het topic moderator is, een moeilijk tijdverdrijf voor een wijs man.

Nee, het betreft een andere Mod die alle regels van privacy als poster overtreden heeft, een doodzonde op een forum.

Berichten: 300

Re: Doodzonden op het wsf

ik zal mij niet uitspreken over het voor val,

maar hoop dat we ons discusie zullen kunnen verder zetten mischien in ander vorm, waar minder wordt gefocust op de uit spraken van ander poster en meer op het geheel. ik vond de discusie best intersant en hoop dan ook op een verder zeting.

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Doodzonden op het wsf

Nee, het betreft een andere Mod die alle regels van privacy als poster overtreden heeft, een doodzonde op een forum.
Als een gebruiker ergens een post van iemand anders signaleert die volgens hem/haar niet conform de regels is, dient men gebruik te maken van de report-knop. Daarbij kan men de overtreding motiveren. Een moderator bekijkt het report, beoordeelt de post, maakt hier indien nodig wijzigingen in en hanteert het waarschuwingssysteem wanneer dat van toepassing is. Zoals bekend is dat systeem niet openbaar, omdat we niemand aan een schandpaal willen nagelen en iedereen een kans moet krijgen om van zijn/haar fouten te leren. In dat licht geven we de "reporter" ook geen feedback over een toegekend aantal waarschuwingspunten.

Ook moderators dienen zich uiteraard aan de regels van het forum te houden. Wanneer een gebruiker een post van een moderator tegenkomt die niet conform de regels is (of de indruk heeft dat iemand 2 accounts gebruikt -iets wat ook in strijd is met onze regels) kan gebruik gemaakt worden van de reportknop. Ik kan me voorstellen dat de reporter zich dan niet prettig voelt bij de gedachte dat dit report bij de "overtreder" terecht kan komen. Of dat men de indruk heeft dat het report misschien door de overtreder snel gewist wordt, en het alsnog bij niemand terecht komt.

Vandaar dat eventuele klachten over mods ook via pb aan mij gestuurd kunnen worden. Geloof me: hier wordt zeer serieus (en overigens ook vertrouwelijk) mee omgegaan. Net als bij gewone gebruikers vinden we het echter niet gepast om feedback te leveren over eventuele maatregelen.

Ik wil je daarom verzoeken om het gesignaleerde probleem via pb aan mij duidelijk te maken. Daarbij zou het prettig zijn als je de koe bij de horens vat, en alles met naam en toenaam noemt. Anders moet ik maar gaan raden, en vissen over wie het nu precies gaat, terwijl het uiteindelijk wel je bedoeling is dat dit gesnapt wordt.

Nogmaals: je bericht zal vertrouwelijk behandeld worden. Daarbij geloof ik dat we op Wetenschapsforum altijd op een integere manier met klachten omgaan, ik hoop dat je erop vertrouwt dat dat ook in dit geval zal gebeuren.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Berichten: 1.168

Re: Doodzonden op het wsf

Ik zal jou Miels een PB sturen met de privacy schendende teksten. Uiteraard verwacht ik niet op de hoogte gesteld te worden van eventuele maatregelen tegen zijn persoon, dat gaat mij niet aan.

Ik meende dat klachten over Mods in de Feedback thuishoren, maar ik zal je vanavond nog, of anders morgen een PB sturen met de betreffende posts.

Hoe kan men na dit voorval nog een Mod vertrouwen?

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Doodzonden op het wsf

Ik meende dat klachten over Mods in de Feedback thuishoren
Het feedbackforum wordt vooral gebruikt voor gevallen waarbij men het niet eens is over een ingreep van een moderator. Hier betreft het duidelijk een ander geval. Dat wil niet zeggen dat je het hier niet mag bespreken, maar ik kan me voorstellen dat het makkelijker is om concreet te worden in een persoonlijk bericht.

Ik zie je pb tegemoet!
Hoe kan men na dit voorval nog een Mod vertrouwen?
Moderators zijn naast moderator ook gewoon gebruiker (en bovendien ook gewoon mens). Als een moderator in de persoon van gebruiker een regel overtreedt wil dat niet zeggen dat hij als mod niet meer te vertrouwen is. Laat staan dat heel het team van moderators niet meer te vertrouwen is.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gebruikersavatar
Beheer
Berichten: 15.202

Re: Doodzonden op het wsf

Inmiddels is deze kwestie met alle betrokken via pb afgehandeld.
Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic

Gesloten