Springen naar inhoud

Rer-waarden

• Log in om te kunnen reageren

anneloes

anneloes

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2009 - 10:07

Hallo,

Ik heb voor mijn profielwerkstuk een inspanningstest gedaan. Hierbij hebben 4 proefpersonen gefietst totdat zij niet meer verder konden. Hierbij is ook de RER-waarde gemeten. Deze waarden liggen praktisch allemaal boven de 1.0.
Ik kan alleen geen tabel vinden waarbij waarden boven de 1.0 verklaard worden, en omgezet in de hoeveelheid kJ per liter O2.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen?

Groetjes,

Anneloes

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2009 - 12:20

RER is about 0.8 at rest with a modern diet. This value however, can exceed 1 during intense exercise, as CO2 production by the working muscles becomes greater and more of the inhaled O2 gets used rather than being expelled. It is important to note that during exercise, using RER for estimating RQ loses accuracy because of factors including bicarbonate buffering of lactic acid, which affects the CO2 levels being expelled by the respiratory system.

Bron: Wiki
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

anneloes

anneloes

• 0 - 25 berichten
  • 8 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2009 - 15:47

dankjewel voor je berichtje!
maar dat is eigenlijk niet echt wat ik zoek..

Er zou een tabel moeten zijn (althans dat is mij verteld) waarin de RER-waarden op nauwkeurigheid met 0.01 in staan en o.a. de energie die vrij komt. Nu kan ik wel zo'n tabel vinden maar die komt niet hoger dan 1.0... en aangezien mijn gemeten waarden hoger liggen dan 1.0 vroeg ik mij af over er ook een tabel is waarbij de waarden van >1.0 instaan.

Alvast bedankt!

Anneloes

anusthesist

anusthesist

• >5k berichten
  • 5820 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 16 januari 2009 - 15:58

Heb je hier iets aan?

http://www.colinst.com/equations.pdf
That which can be asserted without evidence can be dismissed without evidence.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures