[natuurkunde] wet van newton

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 72

[natuurkunde] wet van newton

De maximale versnelling van een wagen is 3.0m/s². Wat is de maximale versnelling als hij een andere wagen trekt die een dubbel zo grote massa heeft?

De massa van het systeem verdriedubbelt, dus de versnelling is dan 1.0m/s². Jammergenoeg is het antwoord achteraan in het boek 1.5/s². Is dit fout of denk ik verkeerd?

Gebruikersavatar
Berichten: 3.112

Re: [natuurkunde] wet van newton

nicolasvermeersch schreef:De maximale versnelling van een wagen is 3.0m/s². Wat is de maximale versnelling als hij een andere wagen trekt die een dubbel zo grote massa heeft?

De massa van het systeem verdriedubbelt, dus de versnelling is dan 1.0m/s². Jammergenoeg is het antwoord achteraan in het boek 1.5/s². Is dit fout of denk ik verkeerd?
Dezelfde kracht versnelt een drie maal zo grote massa, toch? Voor mij zit jij goed. Wellicht bedoelde de schrijver, dat de totale massa 2x zo groot werd.

Gebruikersavatar
Berichten: 2.609

Re: [natuurkunde] wet van newton

Edit: kwas te snel :D

Berichten: 72

Re: [natuurkunde] wet van newton

Dat lijkt mij ook ja, dus daarom dat ik op 1.0m/s² kom.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [natuurkunde] wet van newton

Zoals je de vraag hier stelt heb je gelijk, massa 3 x zo groot dus versnelling 3 x zo klein
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer