[natuurkunde] lichtgevende polymeren

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[natuurkunde] lichtgevende polymeren

Hallo!

Ik moet voor natuurkunde een opdracht maken waarbij we van alles moeten opzoeken over lichtgevende polymeren, alleen nu loop ik vast bij een vraag, namelijk:

Hoe kan een polymeer lichtgeven?

Ik heb al heel veel op internet gezocht en ik kan het niet vinden, dit is het enige wat ik heb:

Een polymeer bestaat uit glasvormige bolletjes of kooivormige moleculen die opgelost zijn in een geleidend polymeer, het polymeer zend licht uit als er een elektrische spanning op wordt gezet.

Kan iemand mij misschien uitleggen hoe een polymeer nu precies licht kan geven?

Alvast bedankt!

Inge Hendriks

5vwo

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.265

Re: [natuurkunde] lichtgevende polymeren

Dag Inkiewinkie,

"Give a man a fish and you feed him for a day. Teach him how to fish and you feed him for a lifetime. "

(Lao Tzu (betwist) )

We hebben een schitterende [Handleiding] zoeken met :D
1.6 Engelstalig zoeken

Nederlands is maar een kleine taal. De wereld van de wetenschap is internationaal, en ook Nederlands onderzoek wordt vaak (alleen) in het Engels gepubliceerd. Het spreekt dan ook voor zich dat je op een heleboel gebieden een veel grotere kans hebt interessante informatie te vinden als je in het Engels googlet. Google sugar geeft bijvoorbeeld maar liefst 50 x zoveel hits als Google suiker.

Echter, vooral vaktermen vind je zelden in woordenboeken. Tip: vertaal je vakterm eens letterlijk deel voor deel, en laat op afbeeldingen zoeken. Bijvoorbeeld buisveermanometer: google afbeeldingen tube spring pressure meter. Je krijgt dan een serie afbeeldingen, en een aantal ervan herken je als een buisveermanometer. Klik eens links en rechts, en je bent er zó achter hoe zo'n ding in het Engels heet. Daarna kun je gerichter verder zoeken.
light emitting polymer bijvoorbeeld, en de tweede hit is een wiki-lemma. Daarna hangt het er helemaal van af hoe diep je wil gaan.

Voor gerichte vragen kunnen we daarna wellicht meehelpen.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer