[natuurkunde] warmte in spinazieblik

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 1

[natuurkunde] warmte in spinazieblik

Met spinazie gevulde blikken (D en H zijn 12 cm) worden in een ruimte geplaatst die gevuld is met stoom van 120 'C om de spinazie (λ = 0,7 W/mK; p = 1200 kg/M3;

cp = 4000 J/kgK) te steriliseren. De warmteoverdrachtscoëfficiënt van de stoom naar het blik is 10000 W/m2K.

Als op t = 0 de temperatuur van het blik 20 'C is, hoe lang duurt het dan totdat het blik overal minstens 100 'C is

Kan iemand mij helpen om de juiste formules hiervoor gebruiken. Ik kan alleen maar informatie vinden over de tijd die het duurt om een wand op te warmen maar over een cilinder kan ik niet echt duidelijke formules vinden

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.268

Re: [natuurkunde] warmte in spinazieblik

Dag Dking, welkom :D op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??
Quote[td] [color="#808080"][b][u]DEKKENDE TITEL[/u][/b] [i] Geef in je titel een zo dekkend mogelijke omschrijving van je vraagstelling Maak in een paar woorden duidelijk waar het over gaat. Je kunt wel duizend onderwerpen verzinnen met als titel [u][natuurkunde]mechanica[/u], en die vindt dus niemand meer terug. [u][natuurkunde]bungee-jump [/u]is dan bijvoorbeeld duidelijker en maakt je topic herkenbaarder[/i][/color] [/td]
We hebben nu je titel even aangepast. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Reageer