[natuurkunde] energie opvangen van auto

Moderators: ArcherBarry, Fuzzwood

Reageer
Berichten: 28

[natuurkunde] energie opvangen van auto

Hallo medeforumleden,

Omdat ik nog niet zo snel op een idee kan komen post ik hier mijn globale idee wat we willen doen.

Graag zou ik iets willen verzinnen voor het maken van een bepaald product wat er voor zorgt dat er energie wordt opgeslagen bijvoorbeeld energie opvangende schokdempers ofzo. Probleem is dat het van energie opvangende schokdempers al bestaan. Nu wil ik iets bedenken wat nog niet bestaat.

Mischien dat jullie mij op ideeen kunnen brengen.

groeten kees

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [natuurkunde] energie opvangen van auto

Dag Keesie 312, welkom :D op het forum Huiswerk en Practica.

Jij wilt vlot hulp. Dat is alleen goed mogelijk als je daar zelf wat voor doet.

Naast de algemene regels van dit forum hebben we voor dit huiswerkforum een paar speciale regels en tips.

Die vind je in de huiswerkbijsluiter

In die huiswerkbijsluiter staat bijvoorbeeld:

Quote[td] [color="#808080"][b][u]VAKGEBIED-TAGS[/u][/b] [i]Plaats het vakgebied waarop je vraag betrekking heeft tussen rechte haken in de titel. bijv: [biologie] of [frans]. Zo blijft dit huiswerkforum overzichtelijk.[/i] [/color] [/td]
Hebben we even voor je gedaan. Denk je er de volgende keer zélf aan??

[/color]
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Berichten: 375

Re: [natuurkunde] energie opvangen van auto

Het probleem is dat je energie wil opslaan die anders verloren gaat gaan. De grootste energie gaat verloren door wrijving met de lucht en de grond, daaruit energie halen is moeilijk. Een andere mogelijkheid is natuurlijk bij het remmen, maar die techniek bestaat ook al.

Ik wil niet grof zijn, maar ik denk dat het moeilijk gaat zijn om zomaar met een geweldig origineel idee te gaan afkomen waar nog niemand aan gedacht heeft. Als zoiets bestond zouden ze daar in de autoindustrie al lang aan gedacht hebben.

Berichten: 28

Re: [natuurkunde] energie opvangen van auto

ja dat klopt. hmm het is lastig om een onderwerp te vinden. Ik wil zelf iets met autos en milieu ofzo maar dat is ook zo moeilijk omdat dat het nu een actueel onderwerp is en er al veel uitvindingen zijn.

Gebruikersavatar
Moderator
Berichten: 51.271

Re: [natuurkunde] energie opvangen van auto

er loopt hier ergens een topic over airbags aan de buitenkant van de auto.....

Ik meen me te herinneren van gebruiker Feetje.
ALS WIJ JE GEHOLPEN HEBBEN...
help ons dan eiwitten vouwen, en help mee ziekten als kanker en zo te bestrijden in de vrije tijd van je chip...
http://www.wetenscha...showtopic=59270

Gebruikersavatar
Berichten: 7.224

Re: [natuurkunde] energie opvangen van auto

Jan van de Velde schreef:er loopt hier ergens een topic over airbags aan de buitenkant van de auto.....

Ik meen me te herinneren van gebruiker Feetje.
zie hier
If I have seen further it is by standing on the shoulders of giants.-- Isaac Newton

Reageer