Springen naar inhoud

[aardrijkskunde] voordelen aardrijkskundige ligging marokko

• Log in om te kunnen reageren

OemImraan

OemImraan

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2009 - 11:12

Ik zit in de 1e klas van het Orioncollege.
Onze school werkt met hoofd- en deelvragen. Mijn hoofdvraag is 'wat kan ik allemaal leren over Marokko?' en mijn deelvraag Aardijkskunde is:
Welke voordelen had of heeft Marokko aan haar aardrijkskundige ligging?
Nu vind ik het toch moeilijk om een begin te maken of sites enzo te vinden met informatie die ik goed kan gebruiken.
Kan iemand mij daar mee op gang helpen?

Dank je wel.

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

Jona444

Jona444

• >1k berichten
  • 1409 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 20 januari 2009 - 15:03

Geplaatste afbeelding

Wat valt je op aan deze kaart?

Ik quoteer even uit wikipedia om je een tip te geven:

In maart 2007 maakte de premier van Spanje, Josť Luis Rodriguez Zapatero, bekend dat er grote plannen zijn om een tunnel aan te leggen onder deze straat. Door die tunnel zou een hogesnelheidstrein kunnen rijden. Zapatero zei dat deze tunnel beide continenten 'groei, ontwikkeling en voorspoed' zal bezorgen.
Its supercalifragilisticexpialidocious!

OemImraan

OemImraan

• 0 - 25 berichten
  • 4 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2009 - 18:27

Er val mij niet zoveel op behalve dan dat Marokko en Spanje natuurlijk dicht bij elkaar liggen.
Maar waarom dan 'groei, ontwikkeling en voorspoed'?
Ik snap wel dat als Marokko met Europa verbonden is dat goed en makkelijk is voor de handel, maar er is nu natuurlijk ook al wel handel. Is dat dan het enige voordeel aan de ligging? Mss valt mijn vraag ook wel samen met geschiedenis, want vroeger was er ook handel. Zouden er nog meer voordelen zijn of weet je waar ik die info het beste kan vinden?

groetjes

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures