aantonen van bep. stoffen in urine

Moderator: ArcherBarry

Forumregels
(Middelbare) school-achtige vragen naar het forum "Huiswerk en Practica" a.u.b.
Zie eerst de Huiswerkbijsluiter
Reageer

aantonen van bep. stoffen in urine

heeej

ik moet voor mijn pws een aantal onderzoekjes met urine uitvoeren. Hierbij wil ik graag de hoeveelheid aantonen van bepaalde stoffen in urine, maar ik kan nergens vinden hoe ik dat moet gaan doen. heeft iemand een idee?

Gebruikersavatar
Berichten: 2.364

Re: aantonen van bep. stoffen in urine

Ik denk dat je met destilleren wel een stuk vooruit komt :shock:
“Quotation is a serviceable substitute for wit.” - Oscar Wilde

Gebruikersavatar
Berichten: 4.161

Re: aantonen van bep. stoffen in urine

Een erg algemene vraag kreeg ook door revelation een erg algemeen antwoord :shock: .

Waar ik zou beginnen, is je bedenken welke stoffen je wilt gaan aantonen. Wil je ammonium aantonen of ureum of water van mijn part. Of heeft je PWS een samenwerking met biologie, dat je dan glucose of ketonen wilt aantonen voor diabetici. Er is niet 1 apparaatje naar mijn weten wat zoals in startrek instantaan alle inhoud geeft.

Als je dat weet, kan je ook wat gerichter op internet gaan zoeken naar proefjes voor die stoffen. Verder is er waarschijnlijk op je scheikunde lab een boek met daarin manieren om stoffen aan te tonen. Als je dan nog gerichte vragen hebt, weet misschien hier iemand wel een oplossing.

Er is trouwens een aparte plek onderaan het forum, voor schoolvragen.
De tekst in het hierboven geschreven stukje kan fouten bevatten in: argumentatie, grammatica, spelling, stijl, biologische of scheikundige of natuurkundige of wiskundige feiten kennis. Hiervoor bied StrangeQuark bij voorbaat zijn excuses aan.

Gebruikersavatar
Berichten: 8.557

Re: aantonen van bep. stoffen in urine

misschien een idee: urineweginfecties en het daarmee samenhangende: 'aantonen van bacteriën in urine'.

Als je het nodig hebt, ik heb hier nog een voorschriftje liggen hoe dit alles uitgevoerd moet worden.
"Meep meep meep." Beaker

Reageer