Springen naar inhoud

[constructie-/sterkteleer]obama and the beast


  • Log in om te kunnen reageren

#1

oktagon

    oktagon


  • >1k berichten
  • 4502 berichten
  • Verbannen

Geplaatst op 21 januari 2009 - 13:46

Ik plaats deze topic onder het bovenvermelde hoofd,omdat het hier een vorm van werktuigbouw en speciaal auto-carrosserie-techniek gaat.

Gisteren werd B.OBAMA "ingewijd" als president van de USA en zag ik onder de PZC-fotos en afbeeldingen,oa.die van de pres.limosine,welke "the Beast"wordt genoemd.

Het is een slee met afmetingen van ca. 6* 2.2* 1.8 m3,dus een bodemplaat van minimaal 8 m2 en een aangegeven dikte van 12.5 cm ;dat geeft alleen voor de bodemplaat een staalgewicht van ruim 1 m3 staal ofwel 8000 kg.

Ga ik verder met de specificaties,dan kom ik aan een totaal gewicht van wel 20-25 ton.De aangegeven diktes van de diverse onderdelen zijn m.i. zwaar overdreven;mogelijk ook het gewicht van 8000 kg.

Ik heb dus het idee,dat hier zeer amateurisch met getallen werd omgegaan,zie de afbeelding hierna:

Bijgevoegde miniaturen

  • Obama_Beast.jpg

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

nabob

    nabob


  • >250 berichten
  • 469 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2009 - 15:56

Ik heb dus het idee,dat hier zeer amateurisch met getallen werd omgegaan,zie de afbeelding hierna:

Ongetwijfeld. Maar wat is hier precies de vraag?
Wat ik mij nu afvraag is wat de bron van deze informatie is. Informatie over de bodemplaat (12,5 cm), dat zou toch geheim moeten zijn?
Bedenk trouwens dat 1 kuub pantser van deze auto niet op 8000 kg hoeft uit te komen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het simpelweg een plaat gehard staal is. Kijk voor pantsers eens naar deze informatie: "Chobham armour" op Wikipedia(en).
De 25 ton die je aangeeft zou bovendien een onhandelbare en geen snelheid makende auto opleveren. Iets dat uit den boze is om adequaat mee te kunnen reageren ten tijde van een aanslag.
Wetenschap is geen geschiedenis van idealen maar van successen.

#3

jhnbk

    jhnbk


  • >5k berichten
  • 6905 berichten
  • VIP

Geplaatst op 21 januari 2009 - 16:16

Details zijn top secret las ik op de site van hln. Ik ben er zeker van dat deze gegevens slechts gissingen zijn en dat de werkelijke gebruikte materialen zeker geheim blijven.


Zie ook http://news.bbc.co.u...cas/7829475.stm :

"One of the specifications is that we don't talk about the specifications," he said.


Verplaatst naar Praktische en overige technische wetenschappen aangezien het onderwerp meer beslaat dan de Constructie- en sterkteleer alleen
Het vel van de beer kunnen verkopen vraagt moeite tenzij deze dood voor je neervalt. Die kans is echter klein dus moeten we zelf moeite doen.





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures