Springen naar inhoud

[pneumatica]


  • Log in om te kunnen reageren

#1

CDN911

    CDN911


  • 0 - 25 berichten
  • 3 berichten
  • Gebruiker

Geplaatst op 21 januari 2009 - 20:25

Bij snelheidsregeling van cilinders staat er in mijn boek dat meter-in(inlaatsmoring) al bij minimale belastingsvariaties tot snelheidsveranderingen leid in tegenstelling tot meter-out(uitlaatsmoring).
Weet iemand daar de formules/bewijs van waar dus ook effectief uit volgt dat meter-out beter is dan meter-in?

Alvast bedankt

Dit forum kan gratis blijven vanwege banners als deze. Door te registeren zal de onderstaande banner overigens verdwijnen.

#2

king nero

    king nero


  • >250 berichten
  • 934 berichten
  • Ervaren gebruiker

Geplaatst op 22 januari 2009 - 17:18

Demping wordt steeds aan de uitlaatzijde gedaan, men gebruikt eerst de energie waarvoor de toepassing het vraagt, en daarna wordt hierop gesmoord. Het omgekeerde zou niet logisch zijn.

formule's hieromtrent ken ik niet, heb wel wat ervaring met pneumatica en hydraulica die relevant is...





0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 bezoekers, 0 anonieme gebruikers

Ook adverteren op onze website? Lees hier meer!

Gesponsorde vacatures

Vacatures